9 rokov dôvery
22.07.2016Dôvera v podnikaní vo finančných službách môže mať mnoho podôb. Je nevyhnutná pri komunikácii s klientom a pri budovaní vzťahov so spolupracovníkmi, a rovnako tak je mimoriadne dôležitá aj vo vzťahu k poskytovanej službe.
Dôvera v podnikaní vo finančných službách môže mať mnoho podôb. Je nevyhnutná pri komunikácii s klientom a pri budovaní vzťahov so spolupracovníkmi, a rovnako tak je mimoriadne dôležitá aj vo vzťahu k poskytovanej službe.
Dôvera v seba samého
Mnohí ľudia o sebe často pochybujú, a to najmä pri porovnávaní sa s tými najlepšími. To však nie je chyba. Chybná môže byť iba reakcia na existujúce pochybnosti. Môžete sa vzdať, alebo môžete veriť vo vlastné sily a schopnosti. Ako však nadobudnúť sebavedomie? „Sebavedomým sa človek nerodí. Sebavedomým sa stáva. Na to, aby si bol v niečom skvelý, musíš najskôr začať, nemusíš byť skvelý hneď na začiatku. Začni rozbiehať svoj prvý región, priprav prvého nováčika, sprav prvý rekord. Nečakaj a začni,“ zdôrazňuje Libor Kovalčík, Managing Director. S prvým úspechom začne zákonite rásť aj sebavedomie a hlad po prekonávaní samého seba. Sebadôvera nie je všetko, no v mnohých prípadoch môže byť tým posledným kúskom skladačky vedúcej k úspechu.
L. Kovalčík ďalej hovorí, že je potrebné sústrediť sa najmä na rozvoj svojich silných stránok: „Každý človek má svoje slabé stránky, ktoré môže zlepšovať, ale týmto spôsobom výnimočnosť nevybuduje. Som si istý, že každý spolupracovník má tri schopnosti lepšie ako ľudia okolo neho. Otázne je, či ich vie nájsť, či im dokáže uveriť a či je schopný ich ďalej rozvíjať. Ak áno, tak môže dosiahnuť lepšie výsledky ako ostatní.“
Mnohí spolupracovníci dosiahli v spoločnosti úspech vďaka tomu, že v nich niekto videl potenciál, dal im priestor a oni ho využili. „Okolo nás je veľké množstvo ľudí, ktorí pokiaľ by dostali priestor, niekto by im pomohol identifikovať ich najsilnejšie vlastnosti, podporil ich, dal im dôveru a ukázal naše podnikanie, som si istý, že náš cieľ dostať sa na väčšinový trh by mohol byť bližšie, ako sa zdá,“ dodáva L. Kovalčík.
Dôvera v službu
„Vždy som hovoril, že je pre mňa najdôležitejšie byť hrdý na to, čo robím, a vytvárať veľké hodnoty. Hodnotu našej služby pomenúvam tým, že ľudia okolo nás bohatnú. Každý človek, ktorý s nami spolupracuje, je bohatší minimálne o informácie a v ďalšom slede o prostriedky, ktoré vďaka spolupráci získa. Väčšina spoločností, ktoré pôsobia na trhu, budujú kapitál na tom, že si od nich klient kupuje pasíva. U nás je to naopak. My staviame na budovaní klientskych aktív a na tom, aby naši klienti bohatli. Vďaka tomu som hrdý na to, čo ako firma robíme, a plne dôverujem službe, ktorú poskytujeme,“ hovorí Lukáš Nemergut, Executive Manager.
Dôvera v celú spoločnosť, v jej filozofiu a víziu a dôvera v samotnú finančnú službu je základom úspechu každého spolupracovníka. Bez ohľadu na pracovnú oblasť platí, že pokiaľ človek neverí tomu, čo robí, zákonite sa to prejaví aj v jeho postoji a celkovom prístupe. V konečnom dôsledku to bude mať negatívny vplyv na kvalitu jeho práce a úroveň služby, ktorá bude poskytnutá klientovi.
Klient je v našej spoločnosti vždy na prvom mieste. Ak s nami spolupracuje, znamená to, že nám dôveruje v rámci správy jeho finančných prostriedkov. Na tejto dôvere vieme následne s klientom budovať dlhodobé partnerstvo, ktorého cieľom je priviesť klienta k finančnej prosperite. „Spolupráca s klientom je postavená na dodržiavaní dohôd a vopred stanovených pravidiel. My nemeníme pravidlá naprieč spoluprácou, ale maximálne dodržiavame tie, ktoré sme si stanovili na začiatku. Tak, aby sme pre klienta dokázali byť neustále rovnocenným a dôveryhodným partnerom,“ vysvetľuje L. Nemergut.
Dôvera v ľudí
„Náš biznis je odkázaný na tímovú spoluprácu,“ tvrdí Michal Kozák, Executive Manager. Tímová spolupráca však nikdy nefungovať bez vzájomnej dôvery. Iba tím, ktorý je založený na otvorenej komunikácii, na úprimnom záujme o každého spolupracovníka, a v ktorom všetci jeho členovia zdieľajú rovnaké ciele, môže dosiahnuť výnimočné výsledky. Tím, v ktorom sa ľudia navzájom podporujú, motivujú a inšpirujú, je odsúdený na úspech.
Sústreďovať sa na aktivity, ísť príkladom, neobviňovať iných, nevyhovárať sa, byť ochotný zmeniť sa, byť zodpovedný, rozvíjať sebadisciplínu, dávať možnosť výberu, plánovať. Tak znejú niektoré z osobnostných štandardov spolupracovníkov, ktoré sú súčasťou etického kódexu PARTNERS GROUP SK. „Na získavanie a udržiavanie dôvery máme v spoločnosti k dispozícii úžasný nástroj, ktorým je etický kódex. Keď sme si spoločne s tímom prechádzali tento dokument bod po bode, uvedomili sme si, že náš etický kódex je skvelým návodom na dosiahnutie úspechu nielen v podnikaní, ale je v zásade návodom na úspešný a kvalitný život ako taký,“ hovorí M. Kozák.
Spoločnosť PARTNERS GROUP SK mimoriadne dbá na výber a následné dlhodobé vzdelávanie spolupracovníkov. Rokmi a predovšetkým praxou overený systém vzdelávania zameraný na zdokonaľovanie finančných, manažérskych, obchodných a podnikateľských zručností je zárukou, že každý spolupracovník má šancu rozvíjať svoj potenciál a efektívne budovať podnikateľskú kariéru.
Azda najväčším prejavom dôvery v spolupracovníkov spoločnosti je možnosť participovať na strategických rozhodnutiach formou účasti na zasadnutiach Riaditeľskej rady. Navyše, spolupráca s PARTNERS GROUP SK prináša všetkým spolupracovníkom príležitosť dostať sa až na vrchol a stať sa Partnerom, teda spolumajiteľom spoločnosti. „V PARTNERS GROUP SK máme najkvalitnejší potenciál na trhu. Byť súčasťou tejto spoločnosti je najväčší prejav úspechu, ktorý dnes možno na trhu finančných služieb dosiahnuť,“ dopĺňa L. Nemergut.
Dôvera v systém
„Odkedy sme v roku 2012 zaviedli do našich procesov systémové prvky, náš priemerný mesačný výkon narástol z 2 876 BJ v roku 2012 na 8 800 v aktuálnom roku. To predstavuje priemerný ročný rast o 34 %,“ hodnotí výsledok dodržiavania systémových prvkov Ján Šuda, Senior Manager. Podľa neho je pritom absolútne kľúčové zachovať dôveru v systém predovšetkým v časoch, keď ešte neprichádzajú očakávané výsledky: „Keď príde situácia, že niečo nefunguje podľa predstáv, ľudia majú tendenciu nejakú časť vynechať, prípadne celý systémový prvok zrušiť. Dôležitá je však práve pravidelnosť, opakovateľnosť a dlhodobosť.“
Ako hovorí J. Šuda, pokiaľ ide o vzdelávacie aktivity, všetky termíny treba mať stanovené na čo najdlhšie obdobie dopredu a ideálne v písomnej forme. Každý spolupracovník v tíme zároveň musí chápať a rozumieť významu každej jednej aktivity, zo strany manažéra je preto nevyhnutné čo najčastejšie vysvetľovať a objasňovať dôležitosť všetkých systémových prvkov. Robiť veci iba preto, že sa musia, sa vo finále minie účinkom.
Čo to v konečnom dôsledku prinesie? „Spolupracovníci nadobudnú väčšiu dôveru a istotu v podnikaní, keďže im vieme presne povedať a ukázať, ako funguje obchod či nábor. Zároveň vieme vyhodnotiť ich výkonnostné vzorce, nájsť slabé stránky a na základe toho odporučiť, akej formy vzdelávania sa zúčastniť a prečo. To všetko má za následok väčšiu stabilitu podnikania. Som totiž presvedčený, že pokiaľ človek robí to, čo má, a to, čo preukázateľne funguje, v tomto biznise nemôže neuspieť,“ vysvetľuje J. Šuda.