Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Aktivity Nadácie PARTNERS

05.07.2013

Nadácia PARTNERS a jej zakladateľ PARTNERS GROUP SK majú v rámci konceptu spoločenskej zodpovednosti za cieľ zvyšovať finančnú gramotnosť na Slovensku a pripravovať vzdelávacie programy a iniciatívy, ktoré by pomohli ľuďom porozumieť významu koncepčného a dlhodobého finančného plánovania a finančnej disciplíny. Nadácia PARTNERS pripravila na dosiahnutie tohto cieľa množstvo aktivít.

Nadácia PARTNERS a jej zakladateľ PARTNERS GROUP SK majú v rámci konceptu spoločenskej zodpovednosti za cieľ zvyšovať finančnú gramotnosť na Slovensku a pripravovať vzdelávacie programy a iniciatívy, ktoré by pomohli ľuďom porozumieť významu koncepčného a dlhodobého finančného plánovania a finančnej disciplíny. Nadácia PARTNERS pripravila na dosiahnutie tohto cieľa množstvo aktivít.

„Deň finančnej gramotnosti, ako projekt, ktorý všetky finančné vzdelávacie aktivity zastrešuje, je dlhodobý projekt spoločenskej zodpovednosti a chápeme ho ako integrálnu súčasť našich aktivít,“ hovorí Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK a správca Nadácie PARTNERS. „Som nesmierne rád, že za necelý rok existencie tohto projektu sme nielen dokázali pripraviť koncepčné a ucelené projekty pre rôzne cieľové skupiny, ale náš projekt zaznamenal aj pozornosť odbornej verejnosti. Veľmi si vážime zisk ocenenia PROKOP udelený Asociáciou PR agentúr. Dáva nám presvedčenie, že sme sa vydali po správnej ceste a naše zmýšľanie sa uberá správnym smerom.“

Finančný kompas

Aktuálnym projektom je finančno-vedomostná súťaž pre stredoškolákov Finančný kompas. Jej prvý ročník zaznamenal výraznú pozornosť, súťaže sa zúčastnilo takmer 5 000 študentov. Tí súťažili v troch kolách o zisk prestížnych cien pre seba, ako aj finančného daru pre svoju školu. Do finálového kola, ktoré sa konalo prezenčne v priestoroch Nadácie PARTNERS, postúpilo 20 najlepších a tí svoje vedomosti obhájili pred porotou. Najväčšiu radosť mali, pochopiteľne, tí, ktorí obsadili prvé priečky, no i tí ďalší neobišli naprázdno. Odniesli si drobnú pozornosť, aleaj zážitky a v neposlednom rade i nové vedomosti. Odborná náročnosť testov bola totiž postavená skutočne na vysokej úrovni a odhalila tých, ktorí sa orientujú nielen vo svete matematiky, ale rozumejú i finančným produktom a chápu vzťahy a mechanizmy finančného trhu.

Víťazom Finančného kompasu sa stal Miroslav Stankovič z Košíc.

„Najväčšiu radosť nám urobilo to, že či už z iniciatívy profesorov, alebo študentov samotných sa súťažiaci v rámci škôl organizovali a do súťaže sa systematicky zapojili. Ďakujeme týmto všetkým školám, ktoré dali súťaž svojim študentom do povedomia a umožnili im tak otestovať si svoje finančné vedomosti,“ hovorí Jana Mokráňová, členka správnej rady Nadácie PARTNERS.

J. Juras na záver konštatuje: „Úspech tohto projektu predznačuje, že Finančný kompas bude mať aj ďalšie ročníky. Sme veľmi radi, že sme mohli odmeniť študentov, ktorí sa prejavili ako najzdatnejší v problematike financií, no ešte väčšiu radosť máme, že sme mohli ich školám poskytnúť finančný dar, ktorý určite padne vhod a hodnotne ho využijú. Sú to totiž práve učitelia a profesori, ktorí žiakom odovzdávajú všetky potrebné vedomosti i výchovu, a to je úloha, ktorá si rozhodne zaslúži ocenenie.“

Finančná akadémia

Vzdelávací cyklus Finančná akadémia je určený pre študentov maturitných ročníkov a jeho cieľom je viesť mladých ľudí k väčšej finančnej zodpovednosti. Zaujímavou cestou dostávajú žiaci návod, ako robiť správne finančné rozhodnutia ešte skôr, ako dostanú do rúk svoju prvú výplatu. Hoci Finančná akadémia má za sebou už niekoľko úspešných ročníkov, po začlenení pod projekt Deň finančnej gramotnosti prešla miernym faceliftom. Stal sa z nej cyklus lekcií mapujúci všetky sektory finančného trhu a v spolupráci so spoločnosťou PioneerInvestments na nej odborníci z PARTNERS GROUP SK odovzdávajú ucelené spektrum základných finančných reálií.

Do tohto úspešného projektu sa zapojil i Team Manager spoločnosti PARTNERS GROUP SK Peter Gerhát, ktorý odškolil rôzne témy vo viacerých školách i mestách na Slovensku. Najviac však pôsobil v Prievidzi (4. 2. 2013) a v Bánovciach nad Bebravou (30. 4. 2013), kde, ako hovorí, sú najambicióznejší žiaci v regióne vôbec: „Som veľmi hrdý na to, že som mohol byť súčasťou takého vynikajúceho projektu s takou prepracovanou koncepciou, akou projekt Finančnej akadémie určite je. Touto cestou sa chcem aj poďakovať vedeniu spoločnosti za prejavenú a do mojich rúk vloženú dôveru úspešne zastupovať a prezentovať spoločnosť PARTNERS GROUP SK pri práci s mladými študentmi. Tiež sa chcem poďakovať všetkým, ktorí sa na projekte podieľali, pretože každý jeden z nás prispel k tomu, aby projekt prebehol tak úspešne, ako prebehol. Pre mňa osobne to bola tiež obrovská skúsenosť komunikovať s takým mladým publikom, no zároveň aj prevzatá istá miera zodpovednosti za zvýšenie finančnej gramotnosti na školách, ako i za lepšie uplatnenie mladých študentov na trhu práce. Pretože: Cesta dlhá tisíce míľ sa začína jediným krokom! Lao c’.“