Bankové produkty a Helpdesk
23.09.2013Spolupracovníci spoločnosti PARTNERS GROUP SK pomáhajú ľuďom financovať ich potreby, plniť ich sny, prípadne im mnohokrát pomáhajú urobiť si poriadok v nevýhodných splátkach a ušetriť im prostriedky. Vedieť vybrať z množstva produktov na trhu ten správny a zároveň nájsť pre klienta najlepšie riešenie nie je vôbec jednoduché. Preto sa produktové oddelenie spoločnosti PARTNERS GROUP SK rozhodlo rozšíriť oddelenie o novú pracovnú pozíciu. Predstavujeme vám Soňu Bobákovú, koordinátorku pre bankové produkty a helpdesk.
Spolupracovníci spoločnosti PARTNERS GROUP SK pomáhajú ľuďom financovať ich potreby, plniť ich sny, prípadne im mnohokrát pomáhajú urobiť si poriadok v nevýhodných splátkach a ušetriť im prostriedky. Vedieť vybrať z množstva produktov na trhu ten správny a zároveň nájsť pre klienta najlepšie riešenie nie je vôbec jednoduché. Preto sa produktové oddelenie spoločnosti PARTNERS GROUP SK rozhodlo rozšíriť oddelenie o novú pracovnú pozíciu. Predstavujeme vám Soňu Bobákovú, koordinátorku pre bankové produkty a helpdesk.
Úlohou Sone Bobákovej je mať prehľad o aktuálnych podmienkach a o všetkých zmenách na úveroch u obchodných partnerov spoločnosti PARTNERS GROUP SK, aby bolo možné tieto informácie ďalej sprostredkovať a aby sa na tieto služby mohli spolupracovníci s dôverou obrátiť. Spolupracovníci spoločnosti tak získajú podporu pri predaji úverových produktov, pričom ich služby poskytnú pre klienta pridanú hodnotu. „Určite všetci chceme, aby klient cítil, že nám na ňom záleží a že mu neponúkame niečo, čo by si pokojne mohol vybaviť aj sám,“ vysvetľuje Soňa Bobáková, koordinátorka pre bankové produkty a helpdesk.
Informácie, ktoré získavajú spolupracovníci spoločnosti PARTNERS GROUP SK na pobočkách jednotlivých bánk, nemusia byť vždy korektné, preto je úlohou pani Bobákovej komunikácia s obchodnými partnermi. Má tak možnosť overiť správnosť poskytovaných informácií a postupov jednotlivých pobočiek. Pri neštandardných úverových prípadoch dokáže získať predbežné stanoviská od metodikov a schvaľovateľov bánk (samozrejme, sprostredkovane cez kontaktné osoby). Rovnako pri neštandardných prípadoch bude mať možnosť žiadať o schválenie výnimky, prípadne o nájdenie kompromisu, aby sa klientovi čo najviac vyhovelo.
Pri budovaní dlhodobého vzťahu s klientom je dôležitý aj servis a starostlivosť o klienta po sprostredkovaní obchodu. Síce zmeny na spoločnosťou sprostredkovaných úveroch v bankách nie je možné vybaviť za klienta, dá sa mu však dobre poradiť.
Vítané budú aj všetky podnety zo siete. Spolupracovníci môžu posielať návrhy na zlepšenie úverových podmienok, o ktorých bude možné ďalej rokovať s partnermi, či rôzne skúsenosti z pobočiek bánk. Keďže je pozícia koordinátorky pre bankové produkty nová, bude sa čo najviac prispôsobovať potrebám spoločnosti PARTNERS GROUP SK.
Najčastejšie otázky, ktoré Soňa Bobáková od spolupracovníkov dostáva, sa týkajú konkrétnych klientov. Zaujíma ich, ktorá banka by vedela danému klientovi poskytnúť úver, prípadne kde by bolo pre klienta výhodnejšie zobrať úver. Mnoho otázok sa týka aj úverov pre podnikateľov.
Pani Bobáková ako koordinátorka pre bankové produkty a helpdesk je k dispozícii všetkým, ktorí sa potrebujú poradiť o úverových podmienkach, o procesoch sprostredkovania úverov v jednotlivých bankách. „Rada pomôžem pri hľadaní výhod pre klienta. Keďže som sama pracovala s klientmi, viem sa vcítiť do ich situácie. Ak je možnosť, snažím sa odpovedať obratom,“ dodáva S. Bobáková.
Rozhovor so Soňou Bobákovou, koordinátorkou pre bankové produkty a helpdesk
1. Páči sa vám vaša nová pozícia?
Táto pozícia vystihuje presne to, čo som chcela robiť po odchode z banky. Mám možnosť využiť a odovzdávať ďalej skúsenosti získané dlhoročnou praxou na pozícii obchodníka a podporiť tým predaj úverov. Vždy som patrila k proklientsky orientovaným pracovníkom. Spokojnosť a dlhodobý korektný vzťah s klientom boli pre mňa dôležitejšie než splnenie plánu. Teraz mám možnosť pomáhať spolupracovníkom spoločnosti PARTNERS GROUP SK pri výbere najlepšieho riešenia pre klienta pri financovaní jeho potrieb. Zároveň pripravujem pomôcky pre spolupracovníkov, ktoré im zjednodušia prácu a ušetria čas, čo potom môžu venovať získavaniu nových obchodov, prípadne nových kolegov. Teší ma, že mám možnosť robiť prácu, ktorá ma baví a napĺňa.
2. Aké pozitíva priniesla vaša pozícia pre firmu, ale aj pre vás osobne?
Prvé informácie, ktoré som poskytla, sa týkali aktuálne prebiehajúcich kampaní na úvery. Cieľom bolo naplno využiť ponúkané možnosti a zvýšiť počet podaných žiadostí o úver u obchodných partnerov, ktorí našim klientom poskytli najlepšie podmienky na trhu. Teším sa na vyhodnotenie výsledkov, pretože priebežné výsledky majú stúpajúcu tendenciu. Podľa potreby posielam informácie týkajúce sa zmien v úverových procesoch a pravidelne aktualizujem prehľad úrokových sadzieb na úveroch na bývanie. Vďaka pánovi Petrovi Matovičovi som mala príležitosť osobne sa zoznámiť so zástupcami našich obchodných partnerov, čo mi výrazne uľahčilo spoluprácu a komunikáciu s kontaktnými osobami v bankách. Ponúkli mi možnosť zaškoliť sa priamo u metodikov na ústredí a dozvedieť sa viac o úverových procesoch, aby som vedela rýchlejšie reagovať na otázky prichádzajúce od našich spolupracovníkov. Počkáme si na schválenie pripravovaných noviniek u obchodných partnerov a dúfam, že čoskoro sa dočkáme pozitívnych zmien, ktoré ešte viac pomôžu nášmu biznisu.
3. Stali sa vám už nejaké zaujímavé situácie?
Zaujímavou skúsenosťou pre mňa bola účasť na 6. výročí PARTNERS GROUP SK. Celé podujatie bolo výborne zvládnuté z organizačnej stránky a mala som možnosť vidieť veľa úspešných ľudí na jednom mieste (bola som hrdá na výsledky, ktoré dosiahli ľudia, s ktorými sa osobne poznám). Veľmi sa mi páčila atmosféra podujatia a mnohé z prezentácií boli inšpirujúce. Bolo milé stretnúť známe tváre, vidieť ich prvotné prekvapenie a radosť z toho, že opäť môžeme spolupracovať, aj keď v trošku zmenenej podobe. Zaujímavé je, do akej situácie ma táto práca dostala. Ako sprostredkovateľka som nerada študovala akékoľvek manuály a smernice k úverom. Vždy som radšej zavolala „priateľovi na telefóne“, ktorý mi ušetril kopu času. Teraz som ja priateľom na linke a poctivo študujem materiály k úverom J.
4. Čo poviete na spoločnosť PARTNERS GROUP SK?
Od júna 2007, keď som v rámci banky zmenila pobočku a pozíciu, začala som sa venovať hypotékam. So spolupracovníkmi z PARTNERS GROUP SK som pracovala takmer od založenia spoločnosti, takže som neprišla do neznámeho prostredia. Veľmi si vážim, že som dostala možnosť stať sa súčasťou spoločnosti, ktorá je silným hráčom na našom trhu. O tom, že je spoločnosť PARTNERS GROUP SK jedným z najvýznamnejších partnerov v oblasti externej spolupráce, som sa presvedčila na všetkých rokovaniach so zástupcami bánk. O kvalite sprostredkovania svedčí aj zanedbateľné percento nesplácaných úverov z obrovského množstva nami sprostredkovaných obchodov. Navyše som už aj nejaký čas klientkou PARTNERS GROUP SK, takže som si overila kvalitu služieb tejto spoločnosti. Môžem potvrdiť, že som veľmi spokojná s vybranými produktmi, aj s profesionálnou starostlivosťou. Moje rozhodnutie stať sa klientom prišlo bezprostredne po absolvovaní kurzu Finančná sloboda, ešte v rámci manažérskeho vzdelávania u predošlého zamestnávateľa. (Napriek tomu, že som pôsobila vo finančnom sektore a mala som prehľad o investovaní, spoločnosť PARTNERS GROUP SK mi ponúkla úplne iné možnosti, než ponúkajú finančné inštitúcie.)
5. Ako sa vám pracuje s kolegami na Home Office?
Chcela by som sa všetkým kolegom poďakovať za trpezlivosť a ochotu, s akou sa mi venovali, kým som sa stihla adaptovať v novom prostredí. Rovnako som vďačná všetkým spolupracovníkom, ktorí mi ponúkli pomoc, kým sa zorientujem v množstve nových informácií a kým získam kontakty u obchodných partnerov. Cítim sa ako súčasť jedného veľkého tímu a skvelého kolektívu.