Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Ciele a vízia spolupracovníka

17.02.2012

Téma cieľov a vízie je podľa Senior Directora Marcela Kohúta rozhodujúca pre dlhodobý úspech spolupracovníkov vo finančnom biznise. Formou prednášky ju spracoval na Seminári štyroch.

Téma cieľov a vízie je podľa Senior Directora Marcela Kohúta rozhodujúca pre dlhodobý úspech spolupracovníkov vo finančnom biznise. Formou prednášky ju spracoval na Seminári štyroch. 

„Zúčastniť sa Seminára štyroch prvýkrát a rovno ako školiteľ bolo pre mňa prestížnou záležitosťou. Prednášať s biznisovými celebritami ako Ján Müller, Petr Borkovec či Robert Stuchlík bolo veľkým záväzkom a zodpovednosťou pripraviť sa čo najlepšie,“ približuje svoje dojmy Marcel Kohút. „Témou cieľov a vízie sa v uplynulom čase zaoberám. V našom biznise je podporovaná túžba niečo dosiahnuť, vybudovať, zrealizovať.“

Ako nosný slide prezentácie rozobral Marcel Kohút vzorec úspechu: „Ten sa podľa mňa skladá z nasledujúcich súčiniteľov – ciele, otázky, prečo ďalej a ako (know-how), a adekvátne aktivity. Niektorí spolupracovníci majú časť, ale nemajú všetko. No a keď čokoľvek vynásobím v matematickom vzorci nulou, tak aj výsledok je nula. Podľa môjho názoru je kľúčová prvá časť vzorca skladajúca sa z definovania cieľa, ktorý chcem dosiahnuť, a zo zodpovedania si otázky prečo. Ak je to jasné, cestu k cieľu cez aktivity a získanie know-how nájdem aj sám.“

Rozhodujúca je aj veľkosť a druh cieľa. „V krátkom workshope sme prebrali nástroje, ktoré využívame, a kedy s nimi narábame v súvislosti s časovou osou zapracovania spolupracovníka. Bolo veľmi zaujímavé sledovať, ako kto s témou cieľov pracuje. Mnohé výstupy v podobe konkrétnych používaných nástrojov boli inšpiratívne aj pre mňa. Ja používam ako pomôcku pri stanovení vízie a definovaní cieľov cvičenie. Spolupracovník v ňom rozvíja, čo by chcel zrealizovať v štyroch základných oblastiach: rodina a vzťahy, hmotný majetok a príjmy, kariéra a koníčky a hobby. Tieto si zhrnie v cvičení tvorby vlastnej vízie do ucelenej podoby. Síce predstavuje budúci čas, ale píše sa v prítomnom alebo minulom čase. Najsilnejšia je deklarácia. Tá môže byť tak písomná, ako aj verejná. Vďaka nej získa spolupracovník tri kľúčové veci: 1. silnejší záväzok, 2. podporu, 3. pochopenie okolia. Väčšina si ako dátum, ku ktorému tvorila vlastnú víziu, dala koniec akciového programu. Deklarované vízie boli v mnohých prípadoch veľmi silné. Boli osobné, pozitívne, emocionálne a konkrétne. Sám som mal zimomriavky a prežíval som to s nimi, akoby boli moje vlastné. Podľa ohlasov to bola vydarená téma, aj celý seminár. Verím, že na ten budúcoročný sa nominuje čo najviac novopovýšených manažérov.“