Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Dni finančnej gramotnosti

10.04.2014

Úspešný cyklus finančno-vzdelávacích eventov pokračuje aj tento rok. V Bratislave, Košiciach a Žiline prebehnú Dni finančnej gramotnosti, teda dni venované otázkam a odpovediam v oblasti financií. Aj týmto spôsobom chceme zvýšiť povedomie o potrebe finančného plánovania a finančnej disciplíny a o nutnosti rozumieť základným princípom hospodárenia s peniazmi.

Úspešný cyklus finančno-vzdelávacích eventov pokračuje aj tento rok. V Bratislave, Košiciach a Žiline prebehnú Dni finančnej gramotnosti, teda dni venované otázkam a odpovediam v oblasti financií. Aj týmto spôsobom chceme zvýšiť povedomie o potrebe finančného plánovania a finančnej disciplíny a o nutnosti rozumieť základným princípom hospodárenia s peniazmi.

V nákupných centrách týchto troch slovenských miest prebehnú dva dni venované finančnej gramotnosti. Nadväzujeme tak na úspešný koncept z roku 2013 a približujeme ľuďom informácie o potrebe finančného vzdelávania a finančného plánovania.

„Jedným zo zlatých pravidiel finančnej stability je mať pod kontrolou svoje výdavky. Náš prieskum poukázal na to, že viac ako polovica slovenských domácností ani nevie, na čo míňa svoje peniaze. Kladieme si teda otázku, ako môžu svoje výdavky riadiť?“ konštatuje Jana Mokráňová, marketingová riaditeľka. „V našich finančno-osvetových aktivitách sme sa zamerali na šírenie myšlienky potreby finančného plánovania a ako prvé sa zameriavame na finančnú rezervu, ktorá patrí k hlavnému predpokladu finančnej pohody každej domácnosti či jednotlivca.“
 

Ušetri 10 % svojho príjmu


Nosnou myšlienkou Dní finančnej gramotnosti bude teda tvorba finančnej rezervy, a to v podobe výzvy „Ušetri aspoň 10 % svojho príjmu“. Je to podiel, ktorý by si väčšina ekonomicky aktívnych ľudí mala byť schopná odložiť, treba len dôkladne nazrieť do štruktúry svojich príjmov a výdavkov. Zvyčajne to však stroskotáva na tom, že ľudia nevedia, ako na to.

V stánkoch finančnej gramotnosti budú ľudia mať možnosť porozprávať sa s odborníkmi o tom, ako si sledovať svoje výdavky, ako si urobiť osobný či rodinný rozpočet tak, aby im poskytoval dostatok priestoru na bežné i mimoriadne potreby, ako aj na budovanie rezervy, a tiež získajú užitočné rady a tipy, ktoré im pomôžu byť disciplinovanými a skutočne šetriť, prípadne kde hľadať priestor na možné škrtanie zbytočných výdavkov.

„Chceme, aby ľudia na Slovensku rozumeli peniazom. A preto vyvíjame rôzne aktivity na zvyšovanie finančnej gramotnosti. Táto forma sa ukázala ako mimoriadne populárna a ja sa teším, že dáme možnosť našim spolupracovníkom odprezentovať seba a svoje služby, spoločnosť, a zároveň poradiť ľuďom v otázke, ktorá najvýznamnejšie ovplyvňuje ich životnú úroveň – v otázke peňazí,“ konštatuje Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK.