Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Do súťaží Nadácie PARTNERS sa zapojilo takmer 9 000 študentov

24.06.2016

Jednou z kľúčových cieľových skupín, na ktoré sa vo svojich projektoch zameriava Nadácia PARTNERS, sú mladí ľudia. Formou atraktívnych súťaží im približuje svet financií s cieľom zlepšiť nelichotivý stav finančnej gramotnosti. Súťaže Finančná olympiáda a Kam sa mince kotúľajú aj v tomto roku zaujali tisíce študentov zo všetkých regiónov.

Jednou z kľúčových cieľových skupín, na ktoré sa vo svojich projektoch zameriava Nadácia PARTNERS, sú mladí ľudia. Formou atraktívnych súťaží im približuje svet financií s cieľom zlepšiť nelichotivý stav finančnej gramotnosti. Súťaže Finančná olympiáda a Kam sa mince kotúľajú aj v tomto roku zaujali tisíce študentov zo všetkých regiónov.

Finančná olympiáda

Finančná olympiáda sa pravidelne teší veľkej obľube a výnimkou nebol ani aktuálny, štvrtý ročník súťaže. Dvadsať najlepších riešiteľov, ktorí úspešne prešli prvými dvoma súťažnými kolami, zabojovalo v závere apríla v priestoroch Nadácie PARTNERS o atraktívne ceny pre seba a svoju školu. Študentov čakal vo finálovom kole test zameraný na svet financií, objasnenie ekonomických pojmov či riešenie slovných úloh týkajúcich sa hospodárenia s peniazmi. So zadanými úlohami si najlepšie poradil Adrián Šajánek z Gymnázia Novohradská v Bratislave, ktorý si vďaka zisku najväčšieho počtu bodov odniesol nový MacBook a svojej škole zároveň zabezpečil peňažnú výhru v hodnote 2 000 eur. „Nebol som si úplne istý, či by som v olympiáde mohol uspieť, no prvé kolo súťaže ma motivovalo, aby som si zistil viac informácií o finančnej gramotnosti a všeobecne o bankách, ich produktoch. Úlohy vo finále boli celkom náročné a prinútili ma zamyslieť sa nad najlepšími riešeniami. Výhrou som bol príjemne prekvapený, okrem štedrej ceny pre mňa aj pre školu som si odniesol užitočné vedomosti. Bola to zaujímavá skúsenosť do života,“ opisuje pocity zo súťaže a z výhry Adrián Šajánek.

Druhé miesto získal Ján Nemergut z Obchodnej akadémie v Starej Ľubovni, ktorý sa tak mohol tešiť z výhry v podobe iPadu mini. Jeho škola získala finančný príspevok vo výške 1 000 eur. Tretie miesto obsadila Lucia Duffalová z rovnakej školy. Vďaka tretiemu miestu si odniesla iPod a pre svoju školu získala 500 eur. Do štvrtého ročníka súťaže sa zapojilo dovedna 4 702 študentov.

Kam sa mince kotúľajú

Do druhého ročníka súťaže, ktorý prebiehal od 1. 4. 2016 do 30. 4. 2016, sa zapojilo presne 4 241 žiakov z celého Slovenska, pričom najviac zastúpenými krajmi bol Košický (19,36 %), Žilinský (16,08 %) a Nitriansky (15,16 %). Do súťaže pritom boli zaradení žiaci, ktorí sa v stanovenom termíne po vyplnení online testu zaregistrovali na webovej stránke www.dobre-napady.sk. Súťažný test obsahoval 3 témy, každú s piatimi podotázkami. So zadaním si v priemere najlepšie poradili študenti z kvarty a sekundy, v tesnom závese za nimi nasledovali žiaci z tercie a deviataci. Trenčiansky kraj mal prvenstvo v počte správnych odpovedí a viac ako 80 % správnych odpovedí dosiahlo celkovo 959 (22,61 %) súťažiacich. Z úspešných riešiteľov boli vyžrebovaní piati výhercovia, ktorí získali čítačku Kindle. Víťazmi sa stali Ladislav Šikula (Diviaky nad Nitricou), Peter Szöke (Mojzesovo), Erika Slušňáková (Malatiná), Nikola Geršáková (Košice) a Nina Mesárošová (Jarok).

Výhercom v oboch súťažiach gratulujeme a všetkých súťažiacim ďakujeme za účasť.