Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Efektívne plánovanie

06.02.2017

Bežný deň každého spolupracovníka je plný rôznorodých aktivít, ktoré sú mimoriadne náročné predovšetkým s ohľadom na čas. Skĺbiť klientske či náborové stretnutia s ďalšími činnosťami súvisiacimi s využívaním jednotlivých systémových prvkov nie je vždy jednoduché. Jedným z riešení však môže byť efektívne plánovanie. O tom, ako dôsledný prístup k plánovaniu jednotlivých aktivít pomôže k lepším obchodným výsledkom, hovorí Monika Dudášová, Team Manager.

Bežný deň každého spolupracovníka je plný rôznorodých aktivít, ktoré sú mimoriadne náročné predovšetkým s ohľadom na čas. Skĺbiť klientske či náborové stretnutia s ďalšími činnosťami súvisiacimi s využívaním jednotlivých systémových prvkov nie je vždy jednoduché. Jedným z riešení však môže byť efektívne plánovanie. O tom, ako dôsledný prístup k plánovaniu jednotlivých aktivít pomôže k lepším obchodným výsledkom, hovorí Monika Dudášová, Team Manager.

Od začiatku môjho pôsobenia v spoločnosti PARTNERS GROUP SK som sa snažila vždy porovnávať so spolupracovníkmi, ktorí boli skúsenejší a úspešnejší. Pýtala som sa ich na to, akým spôsobom pristupujú k plánovaniu svojich aktivít. Následne som sa snažila tieto postupy aplikovať v praxi, a to aj vtedy, ak požadované výsledky neprichádzali. Neustále som sa snažila napodobňovať tie správne aktivity, až dovtedy, kým som si ich plne osvojila a naučila sa ich robiť správne.

Čas je vzácny

K efektívnemu plánovaniu mi do veľkej miery pomohlo, keď som si vďaka deťom začala oveľa viac uvedomovať vzácnosť času. Predstavte si, že sa dozviete, že máte k dispozícii už len polovicu vášho času, a musíte sa rozhodnúť, ako ho využijete. Ktoré aktivity obmedzíte a ktoré, naopak, podporíte. Dôležitým faktorom bola tiež rastúca zodpovednosť za ľudí v tíme, pre ktorých chcem byť vzorom.

Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré mi pomohlo k strojnásobeniu osobného aj skupinového výkonu, bolo zamestnanie asistentky. 80 % aktivít (t. j. administratíva), ktoré prinášajú 20 % výsledkov, som tak mohla delegovať a osobne som sa mohla maximálne venovať tým ostávajúcim 20 % aktivitám (Call party, obchodné stretnutia atď.), ktoré prinášajú 80 % výsledkov.

Neodkladajte veci na neskôr

Plánovaniu aktivít sa venujem každý druhý deň, pričom najprv realizujem aktivity, ktoré vyžadujú aj vystúpenie zo zóny komfortu – to sú práve tie, ktoré prinášajú najväčšie výsledky. Keď spolupracovník na úvod zvládne tie najnáročnejšie veci, s vedomím, že ho následne čakajú príjemnejšie aktivity, prichádza viac energie, človek toho napokon viac stihne, a tak je zákonite spokojnejší sám so sebou. Odkladať veci na neskôr, najmä pokiaľ je isté, že ich skôr či neskôr treba spraviť, je mimoriadne kontraproduktívne.  

Čo mi ďalej veľmi pomáha, je, že odporúčania obvolávam do troch dní, pričom ich plánujem po hodine. V prípade, že všetky stretnutia nestihnem zrealizovať, posúvam ich ďalej spolupracovníkom v tíme. Máme pri tom nastavené rovnaké pravidlá pre každého a platí, že možnosť získať takéto kontakty majú spolupracovníci v rámci odmeny za ich aktivity.

Na týždennej báze si sledujem predovšetkým dodržiavanie nasledujúcich aktivít: 2 nové analýzy osobných financií, 2 pohovory, 2 konfirmačné servisy, 1 servisná analýza osobných financií, 25 odporúčaní.

Ide v zásade o veľmi jednoduchý systém, ktorý viem v prípade potreby kontrolovať na dennej báze. Vďaka tomuto prístupu k plánovaniu sa mi darí plniť plány stanovené na začiatku každého mesiaca.

Popritom využívam aj zásluhový princíp, kde sa odmeňujem splnením osobných cieľov. Pokiaľ svoj týždenný plán zrealizujem skôr, odmením sa časom, ktorý využívam na ďalšie či už rodinné, alebo podnikateľské aktivity. V rámci nášho tímu je zároveň prítomná veľká súťaživosť, hoci aj v drobných veciach (napríklad: prekonanie získaných odporúčaní počas jedného dňa, rekord v stretnutiach za týždeň, najviac naplánovaných stretnutí v priebehu jednej Call party atď.). Vďaka tejto súťaživosti máme v tíme väčšiu motiváciu neustále sa zlepšovať a prekonávať samých seba, čo nám vo finále prináša lepšie obchodné výsledky.

Táto práca je úžasná v tom, že si môžeme a vieme čokoľvek odmerať a odsledovať. Preto ak chce ktokoľvek uspieť, musí začať efektívne plánovať a svoj plán následne aj dodržať. Výsledky na seba nenechajú dlho čakať. Každý spolupracovník by si mal pritom stanoviť taký plán, ktorý zvládne. Ak sa mu to podarí niekoľko týždňov alebo mesiacov po sebe, znamená to, že je čas prekonať sám seba, posunúť sa vyššie a svoje plány navýšiť.