Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Efektívne zapracovanie nových spolupracovníkov

16.08.2016

Svoj pohľad na zapracovanie nových spolupracovníkov nám priblížil Peter Ondrúšek, Executive Manager, ktorému sa podarilo zrealizovať štyri centrálne certifikácie počas jedného mesiaca.

Svoj pohľad na zapracovanie nových spolupracovníkov nám priblížil Peter Ondrúšek, Executive Manager, ktorému sa podarilo zrealizovať štyri centrálne certifikácie počas jedného mesiaca.

Aplikácia náborového manuálu v praxi, využitie systémových prvkov a príležitostí vo forme Welcome seminára vedeného Partnerom spoločnosti Jánom Müllerom na zoznámenie klientov a známych s víziou a cieľmi spoločnosti PARTNERS GROUP SK. Takto jednoducho by sa dal opísať postup, ktorý zabezpečil štyroch novocertifikovaných spolupracovníkov v mesiaci marec na pobočke v Žiline. 

Využitie potenciálu

Prvá vec, na ktorú sme sa s tímom zamerali, bol Deň databázy nasmerovaný na výber potenciálu z okruhu veľmi dobrých známych, kamarátov a klientov, s ktorými máme vytvorený najlepší vzťah. Týmto spôsobom sa nám podarilo dať dokopy asi 50 ľudí. Do zoznamu sme pritom zahrnuli aj tých ľudí, ktorí už predtým opakovane odmietli pozvanie na predchádzajúce vzdelávania. Všetkých sme osobne pozvali na Welcome seminár a následne na výstupný rozhovor so mnou ako manažérom pobočky, s cieľom získať spätnú väzbu. Na výstupnom rozhovore som okrem získania spätnej väzby  predstavil strategické ciele spoločnosti a pozval ich na ďalšie vzdelávanie. Dôležité je, aby bol na každom takomto rozhovore prítomný aj získateľ potenciálneho spolupracovníka. Keď spolupracovník vidí náborový manuál, vidí, že funguje, zvyšuje sa mu tým sebavedomie a zároveň sa učí v praxi. Preto spájanie činností považujem pri každej časti podnikateľského cyklu za kľúčové.

Každý človek má potenciál na tri úrovne spolupráce. Podľa toho, ako vníma príležitosti, môže byť naším klientom, spolupracovníkom alebo zdrojom databázy kontaktov. Preto aj u ľudí, ktorí odmietli ísť na ďalšie vzdelávanie, sme získali ďalšie náborové odporúčania, ktorými sme naplnili Call listy na najbližšie Dni rozvoja firmy. Šablónou bol materiál „príležitosti na recruiting“ s rozpísanými asociáciami. Počet odporúčaní, ktoré sa nám darí dlhodobo získavať z tohto listu, je v priemere 17 na jedno stretnutie.

Dôslednosť vo vzdelávaní

Prvok, ktorý spôsobil zmenu postoja u pozvaných potenciálnych spolupracovníkov, bol Post info. Po Post infe boli všetci uchádzači zaradení na Trainee akadémiu a následne sme začali s prípravou na centrálnu certifikáciu. Prvou métou bolo stanovenie pravidiel a zvládnutie všetkých 6 sektorov odbornej spôsobilosti prostredníctvom e-learningu. V tejto fáze je dôležitá aj okamžitá aplikácia získaných informácií do praxe, preto som nových spolupracovníkov bral na všetky svoje stretnutia a rovnako som sa snažil byť prítomný na ich prvých stretnutiach.

So spolupracovníkmi sme sa dôsledne venovali prezentátoru a analýze či práci s odporúčaniami. Rovnako intenzívne sme preberali riešenie rôznych situácií, vyrovnanie sa s odmietnutím a tréning námietok, ktoré môžu pri práci s analýzou vniknúť. Nový spolupracovník tak bol pripravený odpovedať na väčšinu otázok, ktoré mu klient pri analýze môže položiť. Nasledovala práca s vizualizačnými košmi a s vlastnou databázou, kde sme hľadali ďalší potenciál spolupráce.

Dosiahnuté výsledky

Z 50 ľudí, ktorí sa zúčastnili posledných Welcome seminárov, pokračovalo 10 na vzdelávanie Basic, následne 4 na Post info a 4 aj úspešne zvládli certifikáciu. Zapracovanie spolupracovníkov (od fázy štúdia e-learningu až po samotnú certifikáciu) nám trvalo tri mesiace. Spolupracovník nebol pustený na centrálnu certifikáciu, kým nemal hotový minimálny počet analýz, absolvovaných všetkých 6 sektorov a za sebou dostatočný počet zrealizovaných analýz priamo v praxi. Výsledkom tohto snaženia boli okrem 4 spolupracovníkov aj nové, väčšie a reprezentatívnejšie priestory pobočky a priemerný mesačný rast obchodného výkonu oproti mesiacom v predchádzajúcemu kvartáli o 72 %.