Finančná olympiáda je po roku späť
27.11.2015Finančná vedomostná súťaž s názvom Finančná olympiáda sa po roku opäť vracia na slovenské stredné školy. Študenti tak majú aj v tomto školskom roku príležitosť preveriť si svoje vedomosti zo sveta financií a súťažiť o MacBook pre seba, ale i finančný príspevok 2 000 eur pre svoju školu.
Finančná vedomostná súťaž s názvom Finančná olympiáda sa po roku opäť vracia na slovenské stredné školy. Študenti tak majú aj v tomto školskom roku príležitosť preveriť si svoje vedomosti zo sveta financií a súťažiť o MacBook pre seba, ale i finančný príspevok 2 000 eur pre svoju školu.
Každoročné prieskumy verejnej mienky, ktoré realizuje Nadácia PARTNERS spoločne s agentúrou Focus, poukazujú na to, že vo finančnej problematike sa veľa Slovákov stále neorientuje, pričom medzi rizikové skupiny patria okrem seniorov i mladí ľudia. Práve preto sa nadácia vo svojich edukatívnych projektoch zameriava i na cieľovú skupinu študentov. Mimoriadnej obľube sa teší finančná vedomostná súťaž Finančná olympiáda.
Predchádzajúce ročníky súťaže mali vynikajúci ohlas, zúčastnilo sa ich spolu viac ako 13 000 študentov. Súťažiaci z celého Slovenska svojimi vedomosťami dokazovali, kto sa najlepšie orientuje v problematike osobných financií, ekonomiky, investovania či poistenia.
Štvrtý ročník súťaže odštartoval 19. novembra 2015 o 12.00. Súťažiť sa bude v troch kolách, ktoré postupne čoraz náročnejším spôsobom preveria úroveň znalostí študentov vo finančnej problematike. Prvé dve kolá prebehnú formou online testu, vo finálovom kole sa na jar v priestoroch Nadácie PARTNERS stretne 20 najlepších riešiteľov, aby si zmerali svoje finančné vedomosti a zabojovali o atraktívne ceny pre seba, ale i finančný príspevok pre svoju školu.
Hoci je súťaž určená študentom stredných škôl, svoje vedomosti si môže v I. otvorenom kole otestovať úplne každý. Študent, ktorý sa po absolvovaní I. kola online testu rozhodne zapojiť do súťaže, jednoducho vyplní registračný formulár, kde uvedie údaje o sebe a o svojej škole. Po vyplnení formulára bude študent spolu so školou, ktorú navštevuje, automaticky zaradený do súťaže. Do prvého, otvoreného kola sa môžu študenti zapojiť do 22. 1. 2016.
V súvislosti s odštartovaním štvrtého ročníka bola spustená online kampaň na sociálnej sieti Facebook. Orientovaná je na cieľovú skupinu mladých ľudí, u ktorých je predpoklad, že sa následne aktívne zapoja do súťaže. O spustení súťaže boli informované aj stredné školy a gymnáziá, a to formou mailovej komunikácie a tiež prostredníctvom propagačných plagátov. Pre spolupracovníkov, ktorí majú záujem prispieť k propagácii súťaže vo svojom regióne, sú plagáty k dispozícii na Home Office.