Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Finančné vzdelávanie

03.04.2013

Nadácia PARTNERS rozvinula na prelome rokov niekoľko vzdelávacích projektov. Pod hlavičkou projektu Deň finančnej gramotnosti predstavila program zvyšovania finančného povedomia na viacerých úrovniach. Vzdelávacie aktivity vychádzajú z prieskumu finančnej gramotnosti realizovaného v auguste 2012 a orientujú sa na cieľové skupiny, ktoré sa ukázali ako kľúčové – mladí ľudia a seniori.

Nadácia PARTNERS rozvinula na prelome rokov niekoľko vzdelávacích projektov. Pod hlavičkou projektu Deň finančnej gramotnosti predstavila program zvyšovania finančného povedomia na viacerých úrovniach. Vzdelávacie aktivity vychádzajú z prieskumu finančnej gramotnosti realizovaného v auguste 2012 a orientujú sa na cieľové skupiny, ktoré sa ukázali ako kľúčové – mladí ľudia a seniori.

Prvým vzdelávacím cyklom, ktorý sa začlenil pod Deň finančnej gramotnosti, je Finančná akadémia. Tento dlhodobo úspešný projekt vzdelávania na stredných školách, ktorý vznikol v spolupráci so spoločnosťou Pioneer Investments, prešiel v uplynulom roku rekonštrukciou a významne sa rozšíril. Dnes zastrešuje okrem úvodnej lekcie päť lekcií mapujúcich všetky sektory finančného trhu. Vzdelávací cyklus Finančná akadémia sa od októbra 2012 úspešne naštartoval po celom Slovensku. Školiteľmi sú spolupracovníci PARTNERS GROUP SK, ktorí sa do aktivít nadácie aktívne dobrovoľne zapájajú.

„Do dnešného dňa absolvovalo cyklus Finančná akadémia približne 500 študentov po celom Slovensku. Spolupracovníci spoločnosti sa sami aktívne zapojili do tohto projektu a prinášajú podnety, v ktorých školách by sme mohli toto vzdelávanie zrealizovať. Zvyčajne ide o stredné školy, na ktoré majú isté väzby – študujú tam ich deti alebo tam kedysi študovali oni sami. Dnes sa vracajú do svojich škôl už ako úspešní manažéri a odovzdávajú svoje skúsenosti ďalej,“ hovorí Jana Mokráňová, marketingová riaditeľka PARTNERS GROUP SK. „Je to výborná príležitosť odprezentovať sa v regióne, v ktorom pôsobia alebo odkiaľ spolupracovníci pochádzajú.“

„Tento projekt je skutočne unikátny, opäť sme vyplnili prázdne miesto na trhu,“ vysvetľuje Štefan Buček, Senior Consultant, ktorý sa do projektu tiež zapojil. „Finančný trh na Slovensku sa úspešne rozvíja, no finančné vzdelávanie ľudí ostáva stále opomínané. Štát túto funkciu tiež neplní, o zavedení finančného vzdelávania sa uvažuje, no konkrétny krok vpred sa zatiaľ neudial. Som preto veľmi rád, že sa Nadácia PARTNERS rozhodla rozbehnúť túto osvetovú činnosť a je mi cťou, že som sa mohol zapojiť. Moje osobné pocity boli vynikajúce. Už pri príchode do triedy na strednej škole v Dubnici nad Váhom ma čakal zápas so študentmi plnými očakávaní, čo nové sa dozvedia. Interaktívne sme vkročili do témy poistenie a množstvom odpovedí som uspokojil spŕšku otázok, ktorou ma zasypal dav budúcich dospelákov. Bolo to zdanlivo jednoduché a pritom dokonalé. Teším sa na podobnú príležitosť aj v budúcnosti.“

Mário Markech, Team Manager, vzdelával gymnazistov z Novej Dubnice. Pri ponuke Nadácie PARTNERS zúčastniť sa lekcií finančnej gramotnosti nezaváhal. „Považujem to za česť prezentovať našu spoločnosť i nadáciu. Priznám sa, mal som obavy, ako budú študenti reagovať, no tie hneď v úvode pominuli. Študenti sa od začiatku aktívne zapájali a bolo zrejmé, že majú záujem dozvedieť sa viac. Aj keď sa financie v školách nevyučujú, reakcie študentov ma príjemne prekvapili. Šestnásťroční vedeli skvele definovať napríklad aktíva a pasíva.“ M. Markech však odhalil aj medzery a vidí vo finančnom vzdelávaní ešte mnoho práce, ktorú treba urobiť. „Na niektoré základné otázky vedel odpovedať povedzme len jeden študent z celej triedy. Čím viac budú mladí ľudia rozumieť peniazom, tým lepšie budú s nimi narábať a vyhnú sa chybám. Prípadne sa obrátia na odborníka, pretože budú vedieť, že s financiami treba narábať systematicky a disciplinovane, a budú vyhľadávať službu, ktorá im to zabezpečí. Preto som rád, že sme nielen otázku finančného vzdelávania otvorili, no i týmto spôsobom aktívne prispievame k zvyšovaniu vzdelanostnej úrovne.“

Pripravované projekty Nadácie PARTNERS

Vzdelávanie stredoškolákov sa Nadácia PARTNERS rozhodla obohatiť o ďalší projekt, ktorý má za cieľ zvýšiť ich povedomie o financiách. Finančný kompas, finančno-vedomostná súťaž, má zábavnou a hravou formou priviesť mladých ľudí k vzdelávaniu sa vo finančnej oblasti. Na spôsob populárnych olympiád si budú môcť stredoškoláci preveriť svoje finančné vedomosti formou testu a získať atraktívne ceny.

Vzdelávanie však nadácia neorientuje len na mladých ľudí. Ďalšou ohrozenou skupinou sú seniori, a preto Nadácia PARTNERS nadviazala spoluprácu s Univerzitou tretieho veku v Žiline a v súčasnosti prebieha príprava spustenia spoločného vzdelávacieho projektu.