Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Fund Forum International 2011

26.09.2011

Fund Forum International, 21. výročná konferencia asset manažérov, sa konala 27. až 30. júna v Monaku. Spolu s 1 300 finančnými expertmi a viac ako 200 spíkrami sa jej zúčastnil v spoločnosti generálneho riaditeľa Bohuslava Benedeka aj Executive Manager Libor Kovalčík. Poznatky z tejto konferencie sprostredkuje aj vám.

Fund Forum International, 21. výročná konferencia asset manažérov, sa konala 27. až 30. júna v Monaku. Spolu s 1 300 finančnými expertmi a viac ako 200 spíkrami sa jej zúčastnil v spoločnosti generálneho riaditeľa Bohuslava Benedeka aj Executive Manager Libor Kovalčík. Poznatky z tejto konferencie sprostredkuje aj vám.

Zo Slovenska a z Česka sme boli jedinými zástupcami. Bývali sme v jednom z najluxusnejších hotelov neďaleko známeho kasína. Pred dvomi rokmi, keď sa vrátil z podobnej konferencie Senior Manager Pavol Šulej, sme sa rozprávali o tom, aké kritériá by bolo potrebné splniť na to, aby som sa aj ja mal možnosť nominovať na takúto veľkú medzinárodnú akciu. Počas štyroch dní som mohol vidieť prezentácie z viacerých oblastí. To, že išlo o naozaj výnimočnú udalosť, potvrdzovala aj účasť spíkrov, ktorí určite nie sú súčasťou bežných konferencií. Medzi inými napríklad generálny riaditeľ najväčšej správcovskej spoločnosti Blackrock pán Laurence Fink a tiež generálny riaditeľ Tesco Sir Terry Leahy.

Najzaujímavejšie výstupy som rozdelil do štyroch častí:

1. SVETOVÁ EKONOMIKA A FINANCIE
Problémy, ktoré sú aktuálne v Európe, Japonsku a USA, spôsobujú zdržanlivosť, opatrnosť investorov a odporúčanie na menej rizikové investície v týchto regiónoch. To potvrdzuje našu stratégiu vytvárať rezervy a pripraviť našich klientov na príležitosti, ktoré ešte len prídu. Naopak, zaznel aj názor, že svet nebol nikdy lepším miestom na investovanie ako teraz, ale okrem spomenutých regiónov, čo môže byť dynamická zložka portfólií našich klientov. Východisko z úverovej krízy vidia experti v dlhodobých investíciách a s tým spojenými dlhodobými sporeniami. Rovnako aj v zmene prístupu z „míňaj viac“ na „spor viac“. Najdôležitejším krokom však bude prístup štátov, ktoré ak sa budú chcieť vyhnúť finančným problémom, budú sa musieť správať viac ako firmy. Firmy zaujíma zvýšenie príjmov a zníženie nákladov, čo v správaní štátu môže znamenať zvýšenie daní a zníženie sociálnych dávok. Sociálnym štátom zrejme odzvonilo a to je jasný signál, k čomu by sme mali viesť našich klientov. Zobrať veci ešte viac do svojich rúk a nespoliehať sa na štát.

2. SVETOVÉ TRENDY FINANČNÍCTVA
Aj tie najväčšie správcovské spoločnosti sa zhodli, že sú pripravené investovať ešte viac do komunikácie s klientom, pretože v tom vidia kľúč k ich obchodným výsledkom. Tým mali, samozrejme, na mysli IFA (independent financial advisor, pozn. red.), teda poradcov. Je jedno, akú výkonnosť fond má, ak tomu klient nerozumie. Rovnako je to s poplatkami. Klientom nezáleží príliš na ich výške, ak sú transparentné a zaslúžené, čo vo fondoch bude znamenať menej management fee a viac performance fee. V súvislosti s transparentnosťou bol veľký význam prikladaný aj systému pay as go.

3. SVETOVÉ TRENDY PODNIKANIA
CEO Blackrock, pán Fink zdôrazňoval dôležitosť jednotnej firemnej vízie a kvality služby pre klienta, bez ohľadu na to, či ide o člena tímu, alebo klienta v Tokiu, Miláne či New Yorku. Na otázku, čo firma najviac sleduje, keď sú najväčším správcom na svete, odpovedal, že je jedno, akí sú veľkí, ale je dôležité, aby mali najlepšiu výkonnosť fondov. To, že ju majú, pripisoval práci najlepších ľudí v odbore, ktorí do firmy prichádzajú a zostávajú hlavne preto, že chcú spolupracovať s najlepšími a najúspešnejšími, práve pri výmene informácií a skúseností s najlepšími. CEO Tesco Sir Terry Leahy zdôrazňoval význam firemnej kultúry a etického kódexu pri dosahovaní dominantného postavenia na trhu. Podčiarkol tiež prínos prieskumu spokojnosti klientov a ich potrieb. V súvislosti s tým dával do pozornosti dôslednú prácu s databázami klientov. CEO správcovskej spoločnosti Aberdeen hovoril o tom, že pri ich náraste aktív pod správou z pôvodných 15 miliónov eur pri vzniku na súčasné 3 miliardy spravili toľko chýb, že by o tom mohol napísať aj knihu, ale práve preto sú dnes úspešní.


4. ZAUJÍMAVOSTI
Medzi zaujímavosti určite patrila aj prezentácia J. P. Rangaswamiho a jeho pohľad na dôležitú úlohu internetu a sociálnych sietí pri komunikácii. V roku 2009 sa prvýkrát zaznamenal väčší počet ľudí, ktorí komunikujú cez sociálne siete viac ako cez mail. V súvislosti s tým vyzdvihol najdôležitejšiu referenciu, ktorou je referencia osobná, ale na druhom mieste je referencia ľudí, ktorí ani nemusia byť známi, no komentujú spokojnosť s tovarom alebo so službou na internete.

Medzi ďalšie zaujímavé pohľady určite patril aj názor, že „obchodník je taký dobrý ako jeho najbližší obchod, nie ako jeho posledný“ a tiež, že „trhy často môžu byť dlhšie racionálne ako klient solventný“.

Inšpiratívna bola určite aj prezentácia Chrisa Zadeha zo spoločnosti Ohpen, ktorá v priebehu prvého roka získala viac ako 26-tisíc klientov.

Konferencia v Monaku mala pre mňa viacero významov. Jedným z nich bolo rozhodne potvrdenie potenciálu služby, ktorú našim klientom poskytujeme. Ďalší dôležitý význam bol pre mňa pohľad veľkých biznismenov a ich nadhľad, a to najmä v tom, ako sa na svoje firmy pozerajú v číslach, ktoré som si možno nevedel ani predstaviť. To rozhodne posunulo aj môj pohľad na možnosti výsledkov môjho tímu a jeho ďalšieho rastu. Bonusom pre mňa bola možnosť konzultovať tieto pohľady a svoje podnikanie s generálnym riaditeľom spoločnosti pánom Benedekom, ktorému som veľmi vďačný za príležitosť a inšpiráciu.