Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Kľúčom k úspechu je dodržiavanie systémových prvkov

22.01.2015

Počas posledných 2 rokov narástli v rámci tímu o takmer dvojnásobok. Za rovnaké obdobie povýšili dvoch nových Team Managerov a do konca roka k nim pribudne ďalší. V tíme Jána Šudu, Executive Manager, sú presvedčení, že za ich úspech vďačia najmä dôkladnému využívaniu systémových prvkov.

Počas posledných 2 rokov narástli v rámci tímu o takmer dvojnásobok. Za rovnaké obdobie povýšili dvoch nových Team Managerov a do konca roka k nim pribudne ďalší. V tíme Jána Šudu, Executive Manager, sú presvedčení, že za ich úspech vďačia najmä dôkladnému využívaniu systémových prvkov.

 

„K zmene myslenia u nás došlo na manažérskej certifikácii pred dvoma rokmi. Dovtedy sme si naivne mysleli, že nám všetko funguje, ale počas prípravy na certifikáciu sme si uvedomili, že sme celé roky vlastne klamali samých seba. Systémové prvky u nás fungovali štýlom ,keď budú ľudia, stanovíme termínʻ a až neskôr sme pochopili, že systém musí byť vopred jasný a nemenný. Je nevyhnutné, aby mu každý spolupracovník v tíme rozumel a aby si všetky termíny stanovil pevne dopredu. Už dnes máme preto nastavené termíny základných vzdelávaní, akými sú Basic či Trainee akadémia, do konca roka 2015,“ vysvetľuje Dagmara Fulierová, Executive Manager.

Vychádzajúc z dvojročných skúseností s aplikovaním systémových prvkov, J. Šuda a D. Fulierová odporúčajú zamerať sa na nasledujúce základné aspekty nevyhnutné na dosiahnutie úspechu.

Vytvárajte vhodné prostredie

Systémové prvky budú fungovať len v ideálnom pracovnom prostredí. V prípade, že máte v tíme málo spolupracovníkov, spojte sa s ďalšou štruktúrou a zamerajte sa na dosiahnutie spoločných cieľov.

Buďte vytrvalí

S nastavením nového systému spočiatku zrejme nebudú úplne stotožnení všetci členovia vášho tímu. Potrebné je preto začať najskôr od seba a od ľudí, ktorí budú systému dôverovať. Pozitívne výsledky však nemožno očakávať ihneď, preto je dôležité vytrvať a v nastolených trendoch pokračovať aj napriek počiatočným pochybnostiam.

Spojte sily

Každý z nás je výnimočný v niečom inom a tým, že sa spojíme, dosiahneme oveľa viac. Každý spolupracovník musí vedieť, aké je jeho miesto v tíme, a netreba zabúdať ani na to, že jeden od druhého sa vieme veľa naučiť.

Pýtajte si spätnú väzbu

Nášmu tímu veľmi pomohla spätná väzba získaná na manažérskych certifikáciách a taktiež cenné poznatky a rady, ktoré nám na individuálnom stretnutí poskytol Ján Müller, Partner, či Jozef Bartánus, riaditeľ pre vzdelávanie, s ktorým stále aktívne spolupracujeme na Vizita day. Ak sa chcete neustále posúvať ďalej, vedzte, že bez spätnej väzby to nepôjde.

Vytvorte si návyky

Z vášho slovníka odstráňte pojmy ako „budúci týždeň“ či „budúci mesiac“. Jednotlivé systémové prvky musia mať stanovené pevné a nemenné termíny. Jedine tak dosiahnete kontinuálny priebeh všetkých svojich tímových aktivít.

Vzdelávania delegujte postupne

Všetky vzdelávacie aktivity v tíme zastrešujte osobne. Postupom času sami zistíte, ktorí z kolegov prejavujú najviac aktivity a zároveň dosahujú najlepšie výsledky s predpokladom na prevzatie  niektorých vašich kompetencií.

„Celému systému sme spočiatku verili len ja a D. Fulierová. Postupne sa k nám pridávalo viac a viac kolegov a dnes sme v situácii, keď už nastavenému systému dôverujú všetci členovia nášho tímu. Aktuálne vďaka tomu rastieme vo všetkých dôležitých ukazovateľoch, ktorými sú počet bankových jednotiek, objem obchodnej produkcie, počet centrálnych certifikácií a počet manažérov v tíme, čo je jednoznačným dôkazom toho, že dôraz na komplexné dodržiavanie systémových prvkov prináša svoje ovocie,“ hodnotí prínos zapracovaných zmien J. Šuda.