Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Konferencia Martina Gduľu

03.04.2013

Cez úvodný marcový víkend sa konala konferencia pod záštitou Martina Gduľu, ktorá bola spojením Post infa a pokračovaním cyklu Business Development Center – BDC. Rezonovalo predovšetkým spojenie podnikateľská príležitosť.

Cez úvodný marcový víkend sa konala konferencia pod záštitou Martina Gduľu, ktorá bola spojením Post infa a pokračovaním cyklu Business Development Center – BDC. Rezonovalo predovšetkým spojenie podnikateľská príležitosť.

Manažérske ambície a možnosť získať podnikateľské know-how a skúsenosti od služobne starších kolegov – tým sa prezentovali nováčikovia na tomto podujatí, ako i chuťou zapojiť sa do Partners Business Conceptu, teda do systému na vybudovanie vlastného podnikania a vlastnej pobočky. Úvodný deň dal možnosť zoznámiť sa s filozofiou a princípmi spoločnosti a podnikateľskej príležitosti, a to aj prostredníctvom vlastných príbehov Executive Managera Romana Kočíka. Zvyšok dňa patril kariére, postojom, no i povinnostiam a úlohám potrebným na úspešný rozvoj podnikania. Tieto témy priblížil prítomným Peter Bigoš, Executive Manager ašpirujúci na pozíciu Senior Manager, čiže rečník na túto úlohu ako stvorený.

Druhým dňom sprevádzala Team Manager Michaela Fabriciová témami obchodné stretnutie a obchodná komunikácia. Uviedla tiež unifikovaný koncept korporátneho predstavenia spoločnosti a služby – Partners Plánu, systému práce a pravidiel úspešnej spolupráce s klientom. V druhej skupine vrcholil cyklus BDC, jeden z posledných seminárov tohto systémového rozvojového vzdelávania trvajúceho päť mesiacov. Ten dáva budúcim manažérom možnosť získať a aplikovať vedomosti, skúsenosti a zručnosti nevyhnutné na úspešný vznik vlastnej pobočky a rozvoj nových.

Tento úspešný rozvojový prvok už priniesol konkrétne výsledky, napríklad manažérske povýšenia Lukáša Kondíka, Jána Krála, Kataríny Tauberovej alebo Michaely Fabríciovej, záujem o informácie prejavili aj iné štruktúry. Významným hosťom seminára sa stala Managing Director Marcela Poláčiková so svojimi budúcimi vedúcimi – Katarínou Jambrichovou a Martinom Vlčákom. „Nie je náhoda, že riaditeľstvo Martina Gduľu patrí medzi štruktúry s najlepším náborom nových spolupracovníkov. Všetky témy boli orientované na podnikanie a pochopenie výnimočnosti nášho biznis konceptu. Oceňujem príjemnú atmosféru vhodnú na výmenu skúseností,“ skonštatovala M. Poláčiková. Jej spolupracovníkom pomohol workshop vedený Martinom Gduľom. Modelová situácia ilustrovala neformálne stretnutie s kamarátom, ktorému mali jednoducho „predat“ kariérnu príležitosť. „Bolo cítiť, že niektorí skvele vysvetlili výhody služby pre klienta, no pri predstavení kariérnej príležitosti im chýba rutina a skĺzavajú ku komplikovanosti,“ dodala.

 

Roman Kočík, Executive Manager:

Martin Gduľa objasnil rozdiel medzi poradenským a podnikateľským modelom, kde obe alternatívy vyžadujú nasadenie, aktivity a prístup spolupracovníka. V prvom prípade sa spolupracovník zameria u nováčika hlavne na odbornú prípravu a obchodnú činnosť a buduje tím finančných odborníkov. Podnikateľský model však značí, že na rozhodujúcu otázku človek odpovie: „Chcem mať úspešnú firmu.“

Možnosť vlastnej firmy je pre správnych ľudí alternatívou, o ktorej sa chcú určite dozvedieť viac. V tomto modeli si však nováčik kladie už od úvodného rozhovoru otázku: S kým chcem podnikať?  Dokonca má možnosť využitia podpory zo strany manažéra vo forme pohovorov so svojimi potenciálnymi obchodnými partnermi, pravidelných úvodných prezentácií a vstupných rozhovorov. Zároveň sa stáva spolupracovník súčasťou systému vzdelávania s možnosťou zoznámiť sa s princípmi Partners Plánu – finančnej služby, ktorú poskytuje pod zastrešením spoločnosti prostredníctvom neustále sa rozrastajúcej siete pobočiek.

 

Peter Bigoš, Executive Manager:

Úvodná časť bola venovaná biznis konceptu a jeho objasneniu, čo vnímam ako kľúčovú tému pre napredovanie našich štruktúr. Je veľký rozdiel medzi zapracovávaním spolupracovníkov na činnosť finančného poradcu – konzultanta a zapracovaním do pozície budúceho manažéra – podnikateľa. Koľko spolupracovníkov by zotrvalo v spoločnosti, ak by od začiatku boli smerovaní a pripravovaní k vlastným projektom pobočiek a formovaniu tímu?

Skúškou správnosti tohto úvodu bol nedeľný workshop, ktorý bol orientovaný práve na komunikovanie kariérnej a podnikateľskej príležitosti. Som presvedčený, že práve takéto formy vzdelávania pomôžu rýchlejšie pochopiť Partners Business Concept a zvýšia prísun budúcich manažérov. Koľkí z nás sú tu preto, aby boli úspešní finanční poradcovia, a koľkí, aby boli úspešní manažéri, riaditelia, podnikatelia?

Čo mi ohromne pasuje do nášho zapracovania a prípravy nových spolupracovníkov, že hneď na ich prvom Post infe sa venujeme témam nových projektov, kde pán Kočík zvládol tému predstavenie podnikateľskej a kariérnej príležitosti naozaj výborne aj vďaka vlastným príbehom. I téma kariéra je spojená s objasnením si cashflow kvadrantu hlavne Partners biznis konceptu, aby hlavným výstupom pre nováčika bolo, s kým idem do biznisu a kým sa chcem stať.

 

Maroš Kútnik, Executive Manager:

Samotný seminár má v systéme vzdelávania viac významov. Pre nováčikov prináša doplnenie obchodnej komunikácie, vysvetlenie celého obchodného konceptu a hlavne motiváciu. A to všetko tento seminár do bodky splnil. Noví spolupracovníci odchádzali plní odhodlania na sebe ďalej pracovať. V skupine BDC boli zvolené veľmi „horúce“ témy. Dopoludňajšie vyhodnocovanie výsledkov manažérmi odhaľuje jednotlivé pohľady na ukončený mesiac v závislosti od plánov stanovených pred mesiacom. Mne ako manažérovi to dáva šancu okamžite reagovať na prípadné uspokojenie, či naopak zbytočnú frustráciu spolupracovníkov. Popoludnie malo z pohľadu servisu a potenciálu trhu obrovský význam. Mnohí si uvedomili, že na trhu je dnes okrem iných viac ako milión ľudí s druhým pilierom, ktorí majú množstvo otázok, čo s doručenými vyhláseniami, a sú úplne bez starostlivosti! Na produktové informácie nadviazal Pavel Hlačok s témou o afluentnej klientele a veľmi jednoducho vyriešil postoj k tomu, že aj stredná vyššia či najvyššia vrstva ľudí na Slovensku potrebuje našu službu ako soľ. Čím má klient viac peňazí, každé nesprávne finančné rozhodnutie ho stojí o to viac. Nedeľa mne samotnému dala najviac. Workshop na tému Vstupné info nám zjednotil tento dôležitý systémový prvok v celom riaditeľstve. Ostatní riešili kariérne a podnikateľské príležitosti. A tu sa nám ukázali aj mnohé rezervy. Tak ako nováčik musí vedieť sypať z rukáva prezentátor či analýzu, musia budúci manažéri vedieť jasne a zrozumiteľne odprezentovať kariérnu a podnikateľskú príležitosť u nás. Na tomto musíme najbližšie obdobie tvrdo pracovať.

 

Richard Kubaloš, Executive Manager:

V sobotu sme si objasňovali, aký je rozdiel medzi obchodným modelom, ktorý je postavený na finančných sprostredkovateľoch, a naším obchodným modelom, ktorý je postavený na poskytovaní finančných služieb cez vlastné pobočky. Hlavným výstupom bolo, že hoci do každého modelu je potrebné vložiť veľa energie a času, výsledky sú úplne odlišné. Zatiaľ čo pri obchodnom modeli dosiahnete nepatrný nárast obratu, pri našom fungujúcom modeli je výsledkom nová, samostatne fungujúca pobočka s minimálne dvojciferným rastom obratu.

Na to, aby to mohlo fungovať, je potrebné zvládnuť tri fázy: systémový nábor, zapracovanie a rozvoj, kde cieľom systémového náboru je pravidelne napĺňať vstupné info novými potenciálnymi uchádzačmi, cieľom zapracovania je dosiahnuť, aby sa spolupracovník stal budúcim vedúcim, a cieľom rozvoja je dosiahnuť, aby sa z neho stal samostatne fungujúci úspešný manažér. V produktovej časti sme si rozobrali príležitosti, ktoré momentálne najviac rezonujú, a to sú témy dôchodku a bývania. V nedeľu najviac inšpirovala téma Miroslava Mišatu – Získavanie kontaktov do spolupráce, kde sme si opäť potvrdili, že každý z nás má nekonečné možnosti na získavanie nových kontaktov, z čoho vyplýva, že každý má vo svojich rukách svoj úspech.

 

 

Silná otázka – s kým?

Byť na prvom podujatí spojenom s povyšovaním je pre nováčika veľkým zážitkom a veľkou motiváciou. O svoje dojmy sa podelí Erika Mihaľová, Consultant, zo štruktúry riaditeľa Martina Gduľu.

Pred vami stoja povyšovaní Consultanti a manažéri a vám sa v hlave vynára otázka: „Kedy ja?“ Odpovedať si na ňu však musí každý sám, a to plánom kariéry, a vykročiť správnym smerom s veľkou dávkou istoty a odvahy. Druhá zásadná otázka vám napadne takmer vzápätí: „S kým?“ Tento hlavolam postupne riešim.

Niekoľkokrát som tú svoju cestu naplánovala, no urobila som zásadnú chybu – chcela som to iba ja. Ja však musím vychovávať nástupcov a nových lídrov. Nemôžem sa pozerať na to, čo je dnes, ale čo bude o týždeň, o mesiac, o rok. So svojím tímom preto pracujeme na postavení silného základu, k čomu nám pomáhajú oporné body, akými sú vzdelávací systém, podpora zo strany manažérky Jany Bujdovej a riaditeľa Martina Gduľu. Dôležitým prvkom a takmer míľnikom na tejto ceste je každé Post info, na ktoré sa vždy teším. Tento rok sme mali možnosť mať ako hosťa Partnera spoločnosti Jána Müllera. Pre nováčika je to veľká vec byť v jednej miestnosti s takouto osobnosťou.

Verím, že ľudia, ktorí fungujú so mnou a po mojom boku, ako Veronika Stanková, Katka Balasičová, Silvia Vranková, Lucia Pribulová, Lucia Vašková a Peter Feckanič, a v neposlednom rade moja získateľka Slávka Kováčiková, ktorá mi dala príležitosť, pracujeme na tom istom. Neustále si kladieme otázku: S kým otvoriť silnú pobočku? S kým sa deliť o kanceláriu? S kým spraviť kvalitnú analýzu? S kým sa podeliť o svoju radosť z podnikania?

Môj veľký vzor, môj otec, mi dal ponaučenie. Bolo to počas mojej praxe na strednej škole, kde pôsobí ako učiteľ. Po troch odučených hodinách medzi štvrtákmi som bola unavená, akoby som orala pole. Vtedy mi povedal: „Erička, nikdy nerob túto nezaplatenú prácu na 100 %, maximálne jej daj 60 %.“ Mne táto veta ostala v hlave ešte dlhý čas a uvedomila som si dôležitý fakt. Nechcem fungovať v zamestnaní, kde nikdy nemôžem byť ocenená za 100 % môjho úsilia. Práve preto sa snažím robiť veci INAK a hlavne na plný plyn.