Manažérska certifikácia
10.01.2013Významným strategickým projektom uvedeným v tomto roku oddelením vzdelávania je manažérska certifikácia. Jej spustenie súvisí s potrebou zvyšovania kvality zapracovania nových spolupracovníkov, čo je nevyhnutné pre dlhodobé úspešné fungovanie spoločnosti. Prvé certifikácie absolvovali vybraní manažéri od septembra a po niekoľkých mesiacoch fungovania možno hovoriť o prvých poznatkoch, ktoré tento projekt priniesol, a skúsenostiach, ktoré si z neho manažéri odniesli.
Významným strategickým projektom uvedeným v tomto roku oddelením vzdelávania je manažérska certifikácia. Jej spustenie súvisí s potrebou zvyšovania kvality zapracovania nových spolupracovníkov, čo je nevyhnutné pre dlhodobé úspešné fungovanie spoločnosti. Prvé certifikácie absolvovali vybraní manažéri od septembra a po niekoľkých mesiacoch fungovania možno hovoriť o prvých poznatkoch, ktoré tento projekt priniesol, a skúsenostiach, ktoré si z neho manažéri odniesli.
„Pri príprave manažérskych certifikácií sme sa zamerali na zapracovávanie nováčikov a od projektu očakávame, že dá nám, ako spoločnosti, no i jednotlivým riaditeľom spätnú väzbu na úroveň vzdelávania,“ približuje koncepciu Jozef Bartánus, manažér pre vzdelávanie. „Chceme potvrdiť, respektíve posilniť kompetencie manažéra a v neposlednom rade dostať pod kontrolu kvalitu náboru. Rád by som zdôraznil, že úlohou manažérskej certifikácie je v prvom rade zvýšiť kvalitu poskytovanej služby prostredníctvom zefektívnenia a evaluácie procesov riadenia a tým naplniť ciele spoločnosti poskytovať finančné služby inak.“
K 15. novembru 2012 sa uskutočnila manažérska certifikácia sedemkrát a zúčastnilo sa na nej celkom 49 manažérov. Ďalšie termíny prebiehajú aj počas celého decembra. Jozef Bartánus pokračuje: „Aj keď od spustenia projektu ubehol relatívne krátky časový úsek, je možné postrehnúť čiastkové výsledky zrealizovaných certifikácií. Zúčastnení manažéri mali možnosť skonfrontovať systém svojej riadiacej práce so žiadaným modelom. Certifikácia zároveň vytvorila platformu na vzájomné inšpirovanie sa výsledkami práce a motivačnú atmosféru na skvalitňovanie dosahovaných výkonov. Tí manažéri, ktorí na certifikácii uspeli, mali možnosť odovzdať cenné rady a pripomienky svojim kolegom, ktorým sa zatiaľ nepodarilo úspešne zavŕšiť proces manažérskej certifikácie.“
Manažérske certifikácie prebiehajú približne od polovice tohto roka pre existujúcich – „starých“ manažérov a od novembra aj pre nových manažérov. Manažérska certifikácia bude pre novopovýšených súčasťou potvrdzovacieho kvartálu po povýšení na pozíciu Team Manager. Pokiaľ Team Manager v rámci potvrdzovacieho kvartálu neabsolvuje úspešne manažérsku certifikáciu, bude z pozície znížený. K dispozícii budú dva termíny.
Témami manažérskej certifikácie sú napríklad prezentátor, analýza osobných financií a zostavovanie finančného plánu. Certifikuje sa aj riadenie náboru, spôsob získavania kontaktov, vedenie predpohovorov a pohovorov. Súčasťou sú aj modelové situácie, práca s informačnými systémami spoločnosti a inými, poznanie a stotožnenie sa s korporátnymi cieľmi a podobne. Manažér prejde certifikáciou, keď úspešne zvládne odborné testovanie aj inscenované situácie v praxi a preukáže tak svoje manažérske schopnosti.
Príprava a zapracovanie nováčika
Andrej Šarmír, Executive Manager:
"Kľúčom k úspechu jednotlivcov, ako aj spoločnosti je funkčný, prepracovaný systém, jeho dodržiavanie, disciplína, aktivity a vytrvalosť. Súčasťou nástrojov v procese zapracovania nováčikov je aj šanón, prostredníctvom ktorého dostávajú začínajúci spolupracovníci funkčné návody, ako sa naučiť systému práce a ako pracovať na svojej kariére."
Práca s klientom
Tomáš Verný, Executive Manager:
"Manažérska certifikácia bola pre mňa vystúpením zo zóny komfortu. Uvedomoval som si dôveru svojich spolupracovníkov, ktorí vo mne vidia vzor. Úspešné zvládnutie manažérskej certifikácie bolo pre mňa a môj tím dôležitým potvrdením práce za posledný polrok. Nastavené systémy zapracovania nováčika, tréningy, pravidelné Dni rozvoja firmy a riadené Call party sú tými správnymi nástrojmi na ďalší rozvoj a rast tímu."
Nábor
Michal Kozák, Executive Manager:
"Od začiatku vnímam túto formu spätnej väzby od najkompetentnejších ľudí v spoločnosti ako spôsob zvýšiť počet manažérov a skvalitniť ich prácu. Podľa hesla – ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Už nepôjde len o kariérny posun novopovýšených, ide o kompetenčný posun. Ak chce budúci vedúci zaznamenať tento posun, musí vytvoriť vzdelávací systém a prostredie, ktoré mu v tom pomôže. A to je výzva aj pre jeho nadriadených. Pokiaľ sa mu to podarí a vytvorí vzdelávanie, ktoré funguje v danej štruktúre a produkuje kompetentných manažérov, sme na najlepšej ceste, ako zvýšiť počty vedúcich."
Systémové prvky zapracovania
Andrea Šestáková, Team Manager:
"Za kľúčové systémové prvky pri zapracovaní nováčika pokladám Basic, pobasicový rozhovor, Trainee akadémiu, demo-certifikáciu, Consultantskú akadémiu, Call party, DFR a Post info."
Systémové prvky zapracovania
Ivana Ferenčíková, Team Manager:
"Manažérsku certifikáciu beriem ako pomoc zo strany firmy a spätnú väzbu na to, čo robíme dobre a máme v tom pokračovať, čo možno zlepšiť a čomu úplne zamedziť. Pochvalu sme dostali za systém zapracovania nováčika. Utvrdilo nás to v tom, že to robíme dobre, môžeme v tom zotrvať a zamerať sa na veci, ktoré treba zlepšiť."