Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Marketing a komunikácia

27.02.2013

Marketingové oddelenie spoločnosti PARTNERS GROUP SK aj v roku 2012 prinieslo novinky vo všetkých kľúčových zložkách prezentácie spoločnosti – marketingovej, externej aj internej komunikácii. Všetky smerovali k tomu, aby verejnosť, klienti i spolupracovníci mali dostupné dôležité informácie a aby aj v roku 2012 spoločnosť PARTNERS GROUP SK zodpovedne a plnohodnotne prezentovala svoju značku a hodnoty.

Marketingové oddelenie spoločnosti PARTNERS GROUP SK aj v roku 2012 prinieslo novinky vo všetkých kľúčových zložkách prezentácie spoločnosti – marketingovej, externej aj internej komunikácii. Všetky smerovali k tomu, aby verejnosť, klienti i spolupracovníci mali dostupné dôležité informácie a aby aj v roku 2012 spoločnosť PARTNERS GROUP SK zodpovedne a plnohodnotne prezentovala svoju značku a hodnoty.

Štart roka sa niesol v duchu recruitingovej komunikácie, ktorá vhodne doplnila strategický koncept o zásah na novú cieľovú skupinu – potenciálnych kandidátov na kariéru vo finančných službách. Vznikla nová recruitingová brožúra prezentujúca kariérne príležitosti v spoločnosti PARTNERS GROUP SK, ako aj príbehy úspešných spolupracovníkov od začiatku ich kariéry až po súčasnosť a spoločnosť sa úspešne odprezentovala na veľtrhoch práce v Bratislave a v Košiciach. Dôraz na recruitingové aktivity v úvode roka vhodne nadviazal na podporu náboru, a to najmä v kontexte akciového programu Partners For You®.

Tradične na jar doplnila komunikáciu spoločnosti reklamná kampaň Dal/a som si poradiť, ktorej cieľom je podporiť poznateľnosť značky a pochopenie finančnej služby. Ambasádormi značky sú samotní spolupracovníci spoločnosti a sú to práve ich tváre, ktoré oslovujú cieľovú skupinu z vizuálov na reklamných nosičoch. Priebeh reklamnej kampane Dal/a som si poradiť je tradične rozdelený do dvoch fáz. Hlavnou zložkou komunikácie jarnej kampane bol televízny spot. Ten zarezonoval vo vedomí ľudí svojou netradičnosťou a inovatívnosťou – bol úplne bez zvuku. Hlavným posolstvom bolo, aby sa ľudia zamysleli nad svojimi financiami. V tichosti. Keďže svojím spracovaním medzi hlučnými reklamami okamžite zaujal pozornosť, dosiahol tak želaný efekt – prekvapil, zaujal, vyvolal záujem. Spot bol vysielaný pol druha mesiaca v prime timoch najväčších slovenských televízií, ako je TV Markíza, TV Joj, Doma či Joj Plus. Ďalšou súčasťou jarnej vlny reklamnej kampane boli billboardy a megaboardy, reklama v printových médiách a v online prostredí. Nechýbali ani netradičné vonkajšie médiá ako tankovacie pištole na benzínových čerpadlách.

V mesiacoch september a október spoločnosť mediálne podporila svoju komunikáciu reklamou v obchodných centrách v mestách Bratislava, Košice a Prešov. Obľúbené vlajky dobre reprezentovali farby spoločnosti v týchto často navštevovaných miestach. Po celom Slovensku jazdili aj autobusy so zadnými polepmi.

Reklamná kampaň priniesla ešte jednu komunikačnú novinku, a to lokálne vyhotovenie. Pod strešným konceptom v jednotlivých regiónoch prezentovali značku ľudia, ktorí v nich pôsobia. „Ohlasy sú mimoriadne dobré. Odhliadnuc od primárneho cieľa kampane, prezentovať spoločnosť a službu, dosahujeme aj zaujímavé sprievodné efekty. Klienti či známi spolupracovníkom z vizuálov telefonujú, že ich videli na vizuáloch, a obnovujú sa tak aj dávno vychladnuté kontakty,“ konštatuje Jana Mokráňová, marketingová riaditeľka.

V rámci aktivít spoločnosti však neostalo len pri reklame. „Využívame koncepciu integrovanej komunikácie, čím dosahujeme zaujímavú synergiu. Reklamnú kampaň dlhodobo dopĺňajú PR aktivity, konkrétne prezentácia spolupracovníkov ako odborníkov na osobné financie v médiách. Tento rok sa nám podarilo do komunikácie vhodne zakomponovať aj projekt spoločenskej zodpovednosti, ktorý priniesol dodatočnú publicitu a želaný pozitívny záujem,“ dopĺňa J. Mokráňová.

Rok 2012 bol v rámci PR rekordný, spoločnosť zaznamenala najvyšší počet mediálnych výstupov. „Pozitívne hodnotím najmä zvýšený prienik do televízií, no úspešne rozvíjame aj naše dlhoročné vzťahy s printovými médiami,“ hovorí J. Mokráňová. Medializácii spoločnosti nahráva fakt, že jej spolupracovníci sú odborne zdatní, dokážu sa fundovane a nezávisle vyjadriť k akejkoľvek téme súvisiacej s peniazmi, a tiež dokážu pretlmočiť zložité finančnícke pojmy do „ľudskej“, zrozumiteľnej reči, čo oceňujú najmä populárne médiá zameriavajúce sa na široké masy. Vhodným doplnkom PR aktivít bol aj projekt nadácie Deň finančnej gramotnosti, ktorý na seba pritiahol mimoriadnu pozornosť verejnosti i médií. Téme sa venovali všetky mienkotvorné médiá na Slovensku a spracovali ju aj lifestyly.

Externú komunikáciu spoločnosti obohatila ešte jedna novinka, tentoraz z kategórie komunikácie so súčasnými klientmi spoločnosti. Od druhej polovice roka začala centrála posielať newsletter Partners News, plný hodnotných aktuálnych informácií z diania na finančnom trhu, do e-mailových schránok klientov. Ohlasy sú dobré a aj tento krok prispeje k zvýšenej informovanosti ľudí a k bližšiemu kontaktu klienta a spoločnosti. Je to tiež pomôcka pre spolupracovníkov, ktorí už newsletter nemusia osobne rozposielať. Ich klientom, u ktorých vo FiP-e označili zasielanie newslettera, sa dostáva automaticky.

Zmeny neobišli ani internú komunikáciu spoločnosti. V úvode roka prešiel osviežením dizajnu i obsahu magazín PARTNER. Po niekoľkých rokoch v rovnakom šate sa prispôsobil aktuálnym trendom grafického spracovania a zalamovania periodík, a jeho obsah tiež prešiel premenou. Rubriky prinášajú lepšie triedenie článkov a téma čísla, ktorá je novinkou, mapuje vždy to najaktuálnejšie z diania v spoločnosti za uplynulý štvrťrok.

V druhej polovici roka priniesol Home Office nový newsletter, v ktorom informuje o dianí na jednotlivých oddeleniach – Home Office News. Ten je určený výlučne spolupracovníkom, aby mali lepší prehľad o súčasných projektoch jednotlivých oddelení, ako i prístup k najaktuálnejším informáciám súhrnne a v prehľadnej forme. Top témy dostávajú do svojej e-mailovej schránky raz mesačne.

Ucelený a komplexný prístup spoločnosti k prezentácii a budovaniu povedomia o značke bude pokračovať aj v roku 2013, v ktorom bude hlavným cieľom opäť vhodne odprezentovať spoločnosť a jej spolupracovníkov, a to ako inak než inovatívnou a efektívnou formou.