Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Nábor je alfou a omegou nášho biznisu

02.05.2016

Vo finančných službách vidí nekonečný potenciál a významnú pridanú hodnotu pre klientov. Tvrdí, že pre dosiahnutie úspechu je potrebné predovšetkým chcieť. Za kľúč k dlhodobej podnikateľskej prosperite pritom považuje orientáciu na nábor a budovanie tímu. Senior Director PARTNERS GROUP SK Tomáš Škvarenina.

Vo finančných službách vidí nekonečný potenciál a významnú pridanú hodnotu pre klientov. Tvrdí, že pre dosiahnutie úspechu je potrebné predovšetkým chcieť. Za kľúč k dlhodobej podnikateľskej prosperite pritom považuje orientáciu na nábor a budovanie tímu. Senior Director PARTNERS GROUP SK Tomáš Škvarenina.

V roku 2001 som sa vrátil zo Spojených štátov a premýšľal som nad tým, kde investovať zarobené finančné prostriedky. V tej dobe už viac ako 6 rokov fungovali neslávne známe nebankové spoločnosti, a keďže mi túto alternatívu odporúčali aj mnohí ľudia v mojom okolí, považoval som to za správnu voľbu. Medzitým som sa stretol s rodinným známym, ktorý vtedy začínal pôsobiť v oblasti financií. Keď som ho viacnásobne odmietol, poslal za mnou svojho vedúceho. Ten mi po ďalšom odmietnutí povedal: „Ak nechceš, nechaj tak. Ale, prosím ťa, v žiadnom prípade neinvestuj peniaze tam, kam plánuješ.“ Bol september 2001, keď mi povedal, že tieto nebankové subjekty čoskoro padnú, a o šesť mesiacov neskôr sa tak skutočne stalo. Dostal som informácie, ku ktorým som sa v tej dobe nemal šancu dostať, a dodnes som za to vďačný.

Odvtedy som aj ja chcel byť na strane tých, ktorí sa vo financiách orientujú. Navyše, mnohých z ľudí, ktorí v tom čase prišli o peniaze, som aj naďalej stretával na nákupoch a uvedomil som si, že ľudia stále majú financie, iba nevedia, ako ich správne investovať. A to mi prišlo ako vynikajúca podnikateľská príležitosť. Veľmi sa mi páčilo, že biznis vo finančných službách má nekonečný potenciál a zároveň, na rozdiel od mnohých iných oblastí podnikania, klientom prináša významnú pridanú hodnotu. Napriek tomu, že som sa v začiatkoch stretol s negatívnymi reakciami, odmietnutiami či zneisteniami, neustále som mal pred očami ľudí, ktorí vinou zlých finančných rozhodnutí prišli o svoje peniaze. Pritom im stačilo byť informovaní.

Keď som stál pri zrode spoločnosti PARTNERS GROUP SK, nemal som žiadne pochybnosti. Ľudia, ktorí dodnes stoja za touto značkou, už dlhodobo reprezentovali myšlienky, ktoré boli veľmi kontrastné v porovnaní s ostatnými podnikateľskými subjektmi na trhu. Hoci sme na začiatku nevedeli, ani ako bude vyzerať naše portfólio, rozhodujúce pre mňa bolo, akí ľudia budú za touto spoločnosťou stáť. Ján Müller a Marcel Kohút boli dostatočnou zárukou, aby som vznik spoločnosti nevnímal ako riziko, ale ako príležitosť. Od samotného začiatku som pritom za absolútnu prioritu považoval nábor a budovanie tímu. Samozrejme, spolupracovník musí mať stopercentne zvládnutú prácu s klientom a celkovú službu, ktorú poskytuje. Nábor však pre mňa vždy bol alfou a omegou tohto biznisu. Mnohí spolupracovníci vo svojich začiatkoch skĺznu k tomu, že všetku energiu venujú klientskemu servisu, ktorí im v úvode oveľa rýchlejšie a ľahšie zabezpečí ekonomickú prosperitu. Pre dlhodobé úspešné podnikanie vo finančných službách je však kľúčovým prvkom jednoznačne nábor. Každý má možnosť byť v tomto biznise úspešný. Najdôležitejším predpokladom je, že musí chcieť. Musí byť motivovaný a hladný po úspechu.

Hovorí sa, že ak niekto nedosahuje výsledky, sú tri možné dôvody. Buď je neschopný, nevedomý, alebo je nedbalý. Zatiaľ čo prvé dva dôvody v našej spoločnosti nemajú miesto, ten tretí závisí od postoja každého spolupracovníka. Keď mi poviete, že treba vstať o štvrtej ráno, aby som s vami mohol ísť na rybačku, tiež budem nedbalý. Ale ak mi poviete, že mám vstať o štvrtej ráno, aby som bol o piatej pred Home Office a o šiestej na letisku vo Viedni, pretože o ôsmej letíme na Maldivy, tak nieže vstanem o štvrtej, ale radšej vôbec nepôjdem spať.

Všetko je otázka toho, ako veľmi vám na niečom záleží. Aj ľudia prichádzajúci do tohto biznisu preto musia vedieť, čo chcú. Keď budú vedieť, čo chcú, pomôže im to aj v situáciách, keď budú neúspechmi a odmietnutiami stiahnutí dole. Pretože ak viem, prečo to robím, tak viem, prečo sa musím zdvihnúť a pokračovať ďalej.