Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Nadácia PARTNERS v roku 2014

31.01.2015

Nadácia PARTNERS sa od svojho vzniku zameriava na aktivity smerujúce k finančnej osvete a k zvyšovaniu finančného povedomia u rôznych cieľových skupín. Ani rok 2014 nebol výnimkou a meno nadácie bolo opäť spojené s viacerými úspešnými vzdelávacími projektmi.

Nadácia PARTNERS sa od svojho vzniku zameriava na aktivity smerujúce k finančnej osvete a k zvyšovaniu finančného povedomia u rôznych cieľových skupín. Ani rok 2014 nebol výnimkou a meno nadácie bolo opäť spojené s viacerými úspešnými vzdelávacími projektmi.

 Deň finančnej gramotnosti

Nosným projektom Nadácie PARTNERS je Deň finančnej gramotnosti, ktorý sa za tri roky svojej existencie etabloval medzi laickou aj odbornou verejnosťou ako úspešný projekt podrobne mapujúci finančné návyky Slovákov. Jeho hlavnou témou je upriamiť pozornosť verejnosti na existujúce rezervy vo finančnom správaní ľudí a zároveň ponúknuť zrozumiteľné riešenia s cieľom dlhodobého zvyšovania finančnej gramotnosti.

Nadácia PARTNERS sa pri komunikácii s verejnosťou aj v minulom roku opierala o výsledky reprezentatívneho prieskumu, realizovaného v spolupráci s agentúrou Focus. Tie opätovne ukázali, že Slováci majú stále mnohé nedostatky negatívne ovplyvňujúce ich vzťah k hospodáreniu s financiami a realizácia finančnej osvety je stále mimoriadne aktuálnou témou. „V dlhodobom procese zvyšovania finančnej gramotnosti zohrávajú dôležitú úlohu všetci spolupracovníci spoločnosti PARTNERS GROUP SK. Každodenný osobný kontakt s klientmi im umožňuje presne identifikovať najväčšie rezervy Slovákov vo vzťahu k správe ich finančných prostriedkov a následne sa tak vedia zamerať primárne na ich efektívnu elimináciu,“ zdôrazňuje kľúčovú rolu spolupracovníkov Juraj Juras, správca Nadácie PARTNERS.

Ideálne finančné miery

Výsledky prieskumu môžu spolupracovníkom pomôcť pri komunikácii na stretnutí s klientom. Na konkrétnych príkladoch je nimi možné demonštrovať chyby, ktorých sa ľudia dopúšťajú v ich vzťahu k financiám, a vzápätí poskytnúť praktické rady na zabezpečenie lepšej finančnej kondície. Spolu s výsledkami prieskumu boli preto v septembri 2014 komunikované aj tzv. ideálne finančné miery 10 : 20 : 30 : 40, vychádzajúce z optimálneho nastavenia štyroch najdôležitejších atribútov finančného hospodárenia. Sú nimi tvorba finančnej rezervy, vytváranie dlhodobých aktív, výška úverov a výška finančnej spotreby domácnosti.

Dôkazom toho, že témy komunikované Nadáciou PARTNERS sú mimoriadne zaujímavé a atraktívne, je aj neustále sa rozrastajúce mediálne pokrytie celej udalosti. Tlačovej konferencie realizovanej 8. septembra, teda priamo na Deň finančnej gramotnosti, sa zúčastnili desiatky zástupcov celoslovenských aj regionálnych médií a články odkazujúce na ideálne finančné miery sa v médiách objavovali ešte aj v úplnom závere roka.

Finančná akadémia

Výsledky prieskumov zameraných na zisťovanie finančnej gramotnosti Slovákov pravidelne dokazujú, že nedostatky v tejto oblasti nie sú záležitosťou len starších ročníkov, ale aj nastupujúcej generácie. Nadácia PARTNERS sa preto snaží vyvíjať viacero aktivít aj smerom k cieľovej skupine študentov. Jednou z nich je aj Finančná akadémia určená pre študentov maturitných ročníkov. Prostredníctvom zaujímavých prednášok a modelových situácií dostávajú žiaci návod, ako robiť správne finančné rozhodnutia s cieľom optimálne hospodáriť.

Finančná akadémia je obsahovo zložená zo šiestich lekcií, ktoré je možné absolvovať v celku alebo jednotlivo, pričom rozhodnutie je len na samotnej škole. Odbornými garantmi a školiteľmi zastrešujúcimi jednotlivé sektory finančného trhu sú spolupracovníci spoločnosti PARTNERS GROUP SK, pre ktorých je to okrem iného skvelá príležitosť, ako prezentovať seba a celú značku spoločnosti v regióne, v ktorom pôsobia.

 

V roku 2014 bolo na stredných školách naprieč celým Slovenskom odučených 332 vyučovacích hodín, ktorých sa zúčastnilo viac 1 100 študentov. Do projektu sa zapojilo 75 spolupracovníkov PARTNERS GROUP SK, ktorých práca si na školách získala vynikajúcu spätnú väzbu.

Finančná olympiáda

Ďalšou aktivitou, ktorá sa taktiež teší čoraz väčšej obľube, je finančná vedomostná súťaž Finančná olympiáda. Študentom stredných škôl ponúka možnosť preveriť si svoje vedomosti zo sveta financií a získať atraktívne výhry pre seba i pre svoju školu. Súťaž je organizovaná v troch kolách, ktoré postupne náročnejším spôsobom preveria teoretické aj praktické znalosti stredoškolákov z oblasti ekonomiky, osobných financií, poisťovníctva či dôchodkov.

Do druhého ročníka súťaže, ktorý vyvrcholil finálovým kolom 30. apríla 2014, sa zapojilo viac ako 5-tisíc študentov. „Vysoká účasť nás utvrdzuje v tom, že vzdelávanie realizované atraktívnou formou v kombinácii s využitím moderných technológií je lákavé aj pre takú náročnú cieľovú skupinu, akou sú študenti stredných škôl. Študenti sú mimoriadne dôležitou cieľovou skupinou finančnej osvety, keďže sú budúcnosťou tejto krajiny. Naším dlhodobým cieľom je podieľať sa na ich kontinuálnom finančnom vzdelávaní, preto veríme, že školský rok 2014/2015 vzbudí ešte väčší záujem a prinesie ešte hojnejšiu účasť,“ hodnotí súťaž Juraj Juras, správca Nadácie PARTNERS.

Tretí ročník súťaže odštartoval 19. 11. 2014 a do jeho prvého kola sa opäť zapojili tisíce študentov z celého Slovenska. Na víťazov čakajú atraktívne ceny ako MacBook, iPad Mini či iPod Nano pre študentov a finančné príspevky pre ich školy v hodnote 2 000, 1 000 alebo 500 eur.

Deň finančnej gramotnosti s Wikipédiou

V termíne od 8. 9. 2014 do 7. 11. 2014 sa uskutočnil druhý ročník súťaže organizovanej v spolupráci so známou internetovou encyklopédiou. Jej cieľom je dosiahnuť rozpracovanie a skvalitnenie hesiel súvisiacich s osobnými financiami a tým prispieť k lepšej informovanosti v tejto oblasti a zároveň podporiť dlhodobé finančné vzdelávanie Slovákov.

Do súťaže sa mohol zapojiť úplne každý, od žiakov základných škôl až po seniorov. Úlohou súťažiacich bolo odborne rozpracovať jedno z 25 súťažných hesiel, ktoré vybrali organizátori súťaže. Kvalitu hesiel následne hodnotila porota zložená z odborníkov spoločnosti PARTNERS GROUP SK a zo zástupcov Wikimedia Slovensko.

Hlavnú cenu, tablet Samsung a darčekovú poukážku do kníhkupectva Martinus v hodnote 35 eur, získal autor, ktorý rozpracoval heslá „predčasné splatenie úveru“ a „malus“. Okrem hlavnej ceny ocenila porota darčekovými poukážkami aj ďalších štyroch súťažiacich. Súťažiaci na druhom a treťom mieste získali okrem poukážok aj elektronickú čítačku Kindle.