Podnikateľský seminár
24.03.2011Hlavnou hviezdou podnikateľského seminára organizovaného Senior Directorom Marcelom Kohútom bol Radim Lukeš, Partner spoločnosti Partners for Life Planning. Výnimočný hosť priniesol kvalitné témy a inšpiratívne myšlienky.
Hlavnou hviezdou podnikateľského seminára organizovaného Senior Directorom Marcelom Kohútom bol Radim Lukeš, Partner spoločnosti Partners for Life Planning. Výnimočný hosť priniesol kvalitné témy a inšpiratívne myšlienky.
Priestory novootvoreného trnavského hotela Holiday Inn privítali 25. 10. 2010 účastníkov podnikateľského seminára vedeného Radimom Lukešom. Marcel Kohút objasňuje proces prípravy, ktorý predchádzal tomuto semináru: „Myšlienku pozvať ho k nám do štruktúry som mal už dávno. Keďže v minulosti sme nemali možnosť ani ja, ani moji spolupracovníci zúčastniť sa nejakého koncepčnejšieho vzdelávania s ním, s touto myšlienkou som sa pohrával. Začiatkom júla som sa teda rozhodol a s malou dušičkou mu napísal mail. Najskôr prišla odpoveď, že sa dohodneme v Turecku. S odstupom pár týždňov nasledoval telefonát, aby sme si upresnili termín skôr a v Turecku už len obsah. Záver roka bude mať totiž veľmi silný. Keďže pán Lukeš nie je každodenným hosťom našich vzdelávaní, po konzultácii s Partnerom Jánom Müllerom som sa rozhodol z toho spraviť open seminár a dať tak príležitosť zúčastniť sa všetkým členom Riaditeľskej rady aj s vybranými spolupracovníkmi z ich štruktúr.“
V pondelok ráno, v čase najväčšej dopravnej špičky na Slovensku, sa do Trnavy presúvalo 350 spolupracovníkov spoločnosti Partners Group SK, v očakávaní kvalitných informácií, nezaplatiteľných skúseností a inšpiratívnych myšlienok. Radim Lukeš sa zhostil svojej úlohy po krátkom zoznámení s prostredím a obecenstvom na výbornú a obohacoval účastníkov seminára celý deň veľmi kvalitnými a výživnými témami. M. Kohút približuje niektoré z nich: „Spomeniem napríklad rovnicu úspechu, pohľad za dva kopce, rozmýšľanie a konanie vo veľkom, veľké čísla, vlnový efekt, dvojičky pri vedení call party, koučingový rozhovor, rýchla a pomalá cesta, semafor, swot analýza, identifikácia motívov a práca s cieľmi nováčika, podbudovanie... Plus veľmi veľa postojových myšlienok, ktoré pomáhali jemu stať sa úspešným.“
Marcel Kohút podľa bezprostredných reakcií aj následných spätných väzieb hodnotí, že v mnohých prípadoch Radim Lukeš prekonal očakávania účastníkov seminára. Ako on sám povedal, neprišiel povedať niečo nové, ešte nevymyslené, len povedať to inými slovami. A to účel určite splnilo. „Mnohí mi komunikovali – veď to poznáme, veď to som počul, ale až teraz mu to pomohlo objasniť ten skutočný zmysel danej myšlienky. Vždy je veľmi dôležité prichádzať na seminár s konkrétnymi očakávaniami, pretože vtedy mám šancu si z neho odniesť čo najviac. Preto podľa mňa nie je dôležité, čo nové som sa dozvedel, ale čo nové som pochopil...!“ vysvetľuje M. Kohút a na záver dodáva: „Pán Lukeš, ďakujem, najmä za čas a ochotu a pri 200 000 BJ mesačného výkonu firmy očakávajte opäť môj mail!“
Jozef Ďurajka, Executive Manager, komentuje seminár slovami: „Najviac ma zaujali princípy, vďaka ktorým dosiahol výnimočné výsledky, a keby som mal vybrať pre seba ten najpodstatnejší, tak by to bola opakovateľnosť. ‚Fabrika na úspech je opakovateľnosť.‘ “
O tom, čo všetko zaujalo Petra Juroša, Team Managera, sa dozvedáme v nasledujúcich riadkoch:
Môj cieľ získať nové pohľady, nastavenia, inšpiráciu a konkrétne systémové prvky, ktoré by sme v našom tíme mohli okamžite aplikovať do praxe, sa mi podarilo splniť. A nielen to. Bol to skutočný zážitok.
V prvom rade ma zaujal príbeh, ako pán Lukeš začínal. Pracoval ako manažér prestížneho hotelového komplexu. Ako sám o sebe povedal, nemal sa zle. Stabilný príjem, auto, mobil a iné zamestnanecké výhody boli veľkým lákadlom. Hneď v úvode sa nás opýtal, či by sme mu dali ponuku na spoluprácu. Ticho, ktoré nasledovalo, sa dalo v miestnosti krájať. Pravda však je, že aj napriek tomu, že bol veľmi úspešný, ponuku na spoluprácu dostal. A výsledok? Patrí medzi najvplyvnejších ľudí v Českej republike! Poviete si – náhoda, šťastie? Určite nie! Len mu niekto dal ponuku! Tak málo niekedy stačí...
Upútal ma tiež pohľad na vzdelávanie a pozície v kariérnom pláne: pozície C, SC majú najväčší prínos pre rozvoj obchodníkov. Pozície M1, M2 majú najväčší prínos pre rozvoj lídrov. Cieľom je, samozrejme, zameranie na výchovu a rozvoj lídrov. Inšpiroval som sa aj nápadom, akým spôsobom je možné dosiahnuť a splniť cieľ call party. Ide o tzv. „DVOJIČKY“. Inými slovami definovať konkrétny cieľ (napr. 10 AOF) a potom vybrať dvojice, ktoré si následne dohadujú termíny.
Zo získaných informácií budem čerpať ešte veľmi dlho a som vďačný Senior Directorovi Marcelovi Kohútovi za pozvanie na seminár, ktoré mi umožnilo túto inšpiráciu získať.
K podujatiu sa vyjadril aj Tomáš Šipula, Executive Manager:
Zaujal ma príbeh o manažérovi, ktorý za 9 mesiacov narástol o 6 800 BJ. Dva týždne dával dokopy databázy, aby potom obvolal 500 kontaktov. Na najbližšom post infe mal 20 ľudí. Inšpirovala ma najmä myšlienka call party, kde je potrebné obvolať nie 10 ani 20, ale 100 kontaktov. Urobiť to teda naraz a vo veľkom počte. Zorganizoval som preto so svojím manažérom pánom Neštepným call party, zavreli sme sa do kancelárie a na striedačku volali celý deň. Spravili sme 122 telefonátov a dohodli 30 termínov. Pre nás to malo viacero významov, zistili sme vzorec úspechu, teda koľko telefonátov potrebujem na 1 termín (sú to 4 telefonáty).
Potvrdzuje to štatistika v celej štruktúre, za týždeň sme urobili cez 400 telefonátov a dohodli cez 100 termínov. Podieľalo sa na tom 6 spolupracovníkov, vrátane nás. Potvrdilo sa, že nemá význam volať na 10 alebo 15 čísel, pretože z takého malého počtu podstatný výstup nezískam. Každá call party je vystúpenie zóny komfortu, ale jedine robením nepríjemných vecí sa posúvame dopredu. Vytrénovali sme si telefonát, ktorý je teraz účelovo jednoduchý, získali sebavedomie a silu v argumentoch. Viacero termínov už prebehlo a vyplynuli z nich okrem pohovorov a účastí na vstupnom vzdelávaní napríklad aj nové kontakty na bringer bonus. Potvrdilo sa, že naozaj na všetko je potrebné mať 100 % rezervu, a cieľom je v nastúpenom trende pokračovať!