Produktové a personálne oddelenie
21.09.2011Tím špecialistov na produktovom a personálnom oddelení zabezpečuje inovatívne riešenia a podporu pre spolupracovníkov už od vzniku spoločnosti. Obe oblasti zastrešuje Peter Matovič, ktorý v článku priblíži viaceré aktuality.
Tím špecialistov na produktovom a personálnom oddelení zabezpečuje inovatívne riešenia a podporu pre spolupracovníkov už od vzniku spoločnosti. Obe oblasti zastrešuje Peter Matovič, ktorý v článku priblíži viaceré aktuality.
„Personálnu zložku v posledných dvoch rokoch zamestnávajú najmä legislatívne zmeny, ale aj zmeny Plánu kariéry a centrálne certifikácie. Požiadavky sa nám však darí dodržiavať aj nad rámec zákona. Zmeny sme aplikovali hneď a vo väčšom rozsahu, nie na poslednú chvíľu. Koniec septembra bude dôležitý kvôli ukončeniu prechodného obdobia. Každý spolupracovník bude musieť mať licenciu aspoň z jedného sektora a od októbra môžu spolupracovníci sprostredkovávať zmluvy iba v sektoroch, na ktoré majú licenciu. Viac ako 70 % našich spolupracovníkov malo už začiatkom septembra licencie v štyroch sektoroch, komplikácie preto neočakávam,“ objasňuje P. Matovič. Oddelenie administruje Marcela Melíšková a prihlasovanie na certifikácie a odborné skúšky zefektívni zavádzaný online nástroj „event planner“.
Inovatívnosť typická pre PARTNERS GROUP SK sa prejavila v roku 2009 vznikom oddelenia pre neživotné poistenie, ktorého súčasťou je aj HelpDesk. Zaradenie neživotného poistenia do portfólia bolo prirodzeným krokom vo vývoji spoločnosti, avšak jeho náročnosť a dynamika si vyžiadala vytvorenie tímu odborníkov, ktorí zabezpečujú podporu a odbremenenie spolupracovníkov od študovania poistných podmienok, vypracovávania ponúk a vypĺňania zmlúv. Službu zabezpečujú na seniorskej pozícii Lukáš Hacek a Karolína Reptová, tento rok tím rozšírili Peter Rak a Zuzana Kotuličová. V súčasnosti oddelenie vypracuje cez 500 ponúk mesačne a každú štvrtú aj zrealizuje ako zmluvu. To znamená úsporu viac ako 150 hodín, ktoré môžu naši spolupracovníci investovať do progresívnejších činností. Rovnako dôležitá je záchrana ohrozených zmlúv, zabezpečenie starostlivosti o klientov po vypovedaných spolupracovníkoch a kontrola kvality portfólií. „Na trhu podobné oddelenia neexistujú, tieto systémy sme vyvíjali sami. Výsledky hovoria samy za seba. Za 18 mesiacov sa nám podarilo zachrániť viac ako 1 milión eur poistného. Pri neustálom raste kmeňa zmlúv by toto číslo malo tiež rýchlo rásť. Aj tieto aktivity pomáhajú prispievať k vynikajúcej pretrvanosti zmlúv, ktorá je v súčasnosti na úrovni takmer 94 %,“ konštatuje P. Matovič.
Najvýznamnejšie zložky portfólia spoločnosti zastrešuje Peter Matovič osobne: „Naše výsledky neustále potvrdzujú správnosť našej konzervatívnej produktovej stratégie. V súčasnosti spolupracujeme so 17 partnermi a v portfóliu máme 100 produktov.“ Poistenie zaznamenalo 38-percentný medziročný nárast. V septembri sme spustili nový produkt od Smart od ING, ktorý so svojimi parametrami, poplatkovou štruktúrou a zaujímavých fondmi určite prispeje k zaujímavým celoročným výsledkom. Tiež spúšťame spoluprácu v oblasti DDS a Employee benefits, čo znamená, že nám špecializované oddelenie pre firemnú klientelu bude asistovať pri uzatváraní skupinových zmlúv rizikového alebo investičného životného poistenia pre zamestnancov firemných klientov.
Aegon predstavil 3 nové pripoistenia, čím potvrdil pozíciu partnera s najvyšším počtom pripoistení a rast od decembrovej revitalizácie pripoistení a fondov bude na konci roka určite veľmi zaujímavý, tieto zmeny sa tešia veľkej popularite.
Spoločnosť AXA predstavila v júli produkt jednorazového investičného životného poistenia s názvom Balance komodity III s potenciálom výnosu až 122 % za 8 rokov. AXA je v súčasnosti najväčšou poisťovňou na svete podľa predpísaného poistného a svoju pozíciu prezentuje aj svojím novým produktom IŽP – Prestige. Podobný produkt na Slovensku neexistuje, klienti budú za vernosť odmenení garantovanými výnosmi okrem zhodnotenia investície vo výške až štvornásobku ročného poistného. Keďže je AXA jedným z našich strategických partnerov, pripravili sme tiež zaujímavý produkt Garant pre už existujúcich klientov AXA. Ten pri vážnych úrazoch zabezpečí klientovi okrem jednorazovej výplaty ďalších až 180 % tejto sumy vo forme renty, a to za veľmi zaujímavú cenu.
Pri súčasnom raste hypoték si čoraz väčšiu popularitu získava produkt Allegro od Generali. Toto skupinové rizikové životné poistenia každý mesiac obsadzuje popredné priečky v počte zmlúv medzi našimi produktmi. Naši spolupracovníci si uvedomujú, že Allegro poskytuje iba rizikové poistenie, a kombinujú ho s investičným životným poistením kvôli zabezpečeniu dôchodku a iných dlhodobých cieľov.
„Aj keď je produkt Snežienka od poisťovne Chartis zameraný na iba ženské riziká, záujem oň stúpa. Určite by som však odporučil upriamiť pozornosť i na produkt Chartis auto, ktorý je pri stovkách zmlúv poistenia áut evidentne zanedbávaný. Ak má klient 200 – 500 eur na zaplatenie poistenia auta, určite môže investovať ďalších zhruba 10 % tejto sumy do poistenia sedadiel na vysoké poistné sumy,“ približuje P. Matovič.
Kvalitu, jeden z hlavných atribútov našej služby, potvrdzuje aj fakt, že už každá štvrtá zmluva je uzavretá spôsobom pay as you go. Pre zvyšovanie kvality aj pri uzatváraní zmlúv sme dohodli so všetkými partnermi takzvané elektronické skúšobné návrhy. Tie eliminujú fyzické vypisovanie návrhov pri nie dokonalom zdravotnom stave klienta, znižujú počet intervencií, rýchlejší priebeh upisovania a uzatvárania zmlúv a tiež znižovanie nákladov pre všetky strany. Partneri garantujú odpoveď od 24 do 96 hodín, čo je efektívnejšie ako pošta.
Za základ každého portfólia považuje P. Matovič poistenie: „Počas nášho pôsobenia sme poistili životy a zdravie našich klientov na viac ako 1,3 miliardy eur. Navyše, našim klientom sme z vlastných prostriedkov prispeli na úkor našej provízie viac ako 12 miliónov eur.“ Avšak správny finančný sprostredkovateľ myslí aj na likvidné, bezpečné a výnosné portfólio. „Z tohto pohľadu sme hrdí na našich spolupracovníkov, pretože v súčasnosti je podiel investícií našich klientov v rámci Asociácie finančných sprostredkovateľov a poradcov 60 %! Aj tento údaj dokazuje, že robíme finančné služby INAK. Veľavravný je tiež fakt, že našim klientom sme vytvorili rezervy vo výške viac ako 200 miliónov eur.“
Uplynulý turbulentný vývoj akciových indexov potvrdzuje správnosť našej investičnej stratégie. Naši klienti investujú jednorazovo najmä do konzervatívnych nástrojov a pri pravidelnom investovaní využívajú priemerovanie ceny. Keď trhy, a najmä ten náš, zaznamenáva počas poklesov na trhoch výrazné odlivy investícií, naša spoločnosť zaznamenáva nárasty investícií, a preto naši klienti profitujú z nákupu lacných aktív z dôvodu neopodstatnenej paniky.
V Českej republike si mnohí až po „deštrukcii“ stavebného sporenia uvedomili, aká výhodná strednodobá investícia z pohľadu riziko – výnos to je. „V tomto roku má približne každý štvrtý klient uzavreté stavebné sporenie, vidím tu priestor na zlepšenie a zefektívnenie portfólií, i keď evidujeme 10-percentný nárast oproti minulému roku,“ upozorňuje P. Matovič.
Väčšina Slovákov chce riešiť bývanie. Súčasné ceny nehnuteľností a úrokové sadzby vytvárajú najpriaznivejšiu dobu na kúpu alebo rekonštrukciu nehnuteľnosti. Nasvedčujú tomu aj naše výsledky, v tomto roku narástli úvery na bývanie o 62 % a sprostredkovali sme v priemere 15 miliónov eur mesačne na zabezpečenie bývania našich klientov. „Aj keď je možné, že ECB dočasne zníži úrokovú sadzbu, je dnes zatiaľ najvhodnejší čas na kúpu nehnuteľnosti,“ dodáva P. Matovič a uzatvára: „Vyvíjame maximálne úsilie pre naplnenie potrieb našich klientov, som preto presvedčený, že naše výsledky a pozícia na trhu sa budú neustále zlepšovať.“