Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Rozhodujúca je túžba po úspechu

24.04.2017

Svoj prvý rok v spoločnosti PARTNERS GROUP SK zakončil s výsledkom 2 853 BJ a 56 zmlúv na pozícii Executive Manager. O deväť rokov neskôr, už ako riaditeľ, dosiahol s tímom doposiaľ najlepší výsledok na úrovni 28 521 BJ a 672 zmlúv. Martin Gduľa, Managing Director, sa s nami podelil o postoje a princípy, ktoré považuje za kľúčové na ceste k úspechu.

Svoj prvý rok v spoločnosti PARTNERS GROUP SK zakončil s výsledkom 2 853 BJ a 56 zmlúv na pozícii Executive Manager. O deväť rokov neskôr, už ako riaditeľ, dosiahol s tímom doposiaľ najlepší výsledok na úrovni 28 521 BJ a 672 zmlúv. Martin Gduľa, Managing Director, sa s nami podelil o postoje a princípy, ktoré považuje za kľúčové na ceste k úspechuSom absolútne presvedčený o tom, že podstata rozvoja a úspechu v podnikaní, aj celkovo v živote, spočíva v schopnosti pracovať sám so sebou. Skrátka, musíme pochopiť a dôkladne spoznať sami seba, svoju inakosť. Je potrebné vytvoriť si jasnú predstavu o svojom živote. Predstavu, ktorá nás bude baviť, napĺňať nadšením a energiou ešte pred tým, ako ju začneme skutočne prežívať. Ak sa nám ju podarí premeniť na skutočnosť, k tomu všetkému ešte pribudne hrdosť a radosť z jej dosiahnutia.

Osobne bola pre mňa vždy mimoriadne dôležitá sloboda a autonómia. Vždy som chcel mať možnosť ovplyvňovať svoj život, a to v každom jednom aspekte.

Čas

Je úžasné mať v živote možnosť organizovať si svoj čas. Najlepšie to vidím teraz, keď mám vlastnú rodinu. Veci si dokážem naplánovať tak, aby sme spolu mohli tráviť kvalitný čas. Vtedy, keď chceme, alebo vtedy, keď to je potrebné. Nie podľa toho, či ma niekto uvoľní z práce alebo nie. Netvrdím, že mám viac času ako ostatní, pretože všetci máme k dispozícii 24-hodinový deň, ale práve tá možnosť vplyvu mi dáva slobodu. A to si nesmierne cením, pretože viem, že nie každý má takúto možnosť.

Príjmy

Uvedomil som si, že príjmy majú významný vplyv na množstvo stránok života. Stačí spomenúť bývanie, cestovanie, šport, rodinný život a jeho kvalitu, záľuby, životný štýl, zdravie, vplyv, dobročinnosť. Dostatočné príjmy nám môžu uľahčiť život, zabrániť starostiam a nespokojnosti. Spomínam si na situácie, keď som mal skutočne hlboko do vrecka a mal som veľké stresy napríklad vtedy, keď sa mi pokazilo auto a ja som premýšľal, z čoho zaplatím odťahovú službu a následnú opravu. Dnes viem, že mi stačí spojiť sa s asistenčnou službu, ktorá sa o všetko postará. Takýto spôsob života sa mi páči, preto som si pred časom povedal, že to musím mať celé pod kontrolou. To znamená, že musím mať vplyv na svoje príjmy.

Sebarealizácia

Som človek, ktorý sa chce vložiť do niečoho zmysluplného, chcem byť súčasťou zmeny, reformy. Chcem vytvárať hodnoty a niečo po sebe zanechať. Najdôležitejšie je, že sebarealizáciou prinášate sebe radosť a iným hodnoty. Táto možnosť však súvisí opäť so slobodou.

Spoznanie samého seba

Základom je pracovať na sebapoznávaní, pracovať so svojimi cieľmi, nepodceňovať SWOT analýzu (analýza silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb), práve naopak, dať jej prioritu a byť dôsledný. A najmä, všetko hneď prenášať z teórie do praxe, byť aktívny v činnostiach a tvrdo na sebe pracovať. Na základe SWOT analýzy si dokážete vyhodnocovať svoje činnosti pokojne aj každý deň. Do akej miery využívam svoje silné stránky? Čo sa mi podarilo a čo mi naopak nevyšlo? Mám svoje slabé stránky pod kontrolou? Nezabudol som na niečo v rámci príležitostí a využívam ich naozaj ako motor svojho podnikania? Expertný prístup k SWOT analýze a individuálny rozvojový program je následne pripravený pre manažérov priamo zo strany spoločnosti.

Pracovať so sebou neznamená, že niečo robím sám. Práve naopak, všetci máme k dispozícii tím ľudí okolo nás. Sám musím len chcieť. Musím byť aktívny, otvorený, iniciatívny a mať pokoru, aby som mohol prijímať inšpiráciu od druhých. Hoci za najdôležitejšie považujem pracovať so sebou a dnes aj viem ako, musím podotknúť, že mnohé z toho som nemal pochopené a pomenované ihneď. Preto som najvďačnejší práve za prostredie úspechu a za osobnosti, ktoré ma formovali a ktoré som v tejto spoločnosti stretol. Na ceste k úspešnému životu je najlepšie byť v prostredí úspešných ľudí a tých, čo na tom neustále pracujú.

Túžba byť úspešný

Keď som si dal časom všetko dokopy, t. j. aký som a čo chcem, prišiel som na to, že musím podnikať. Keď som pozoroval ľudí, ktorí ma inšpirovali, tak som si uvedomil, že sú to všetko úspešní ľudia. Vďaka tomu sú v pohode, vysmiati, finančne nezávislí, vnútorne silní a majú vyžarovanie. Prišiel som na to, že to isté chcem v živote dosiahnuť aj ja. A preto som sa rozhodol, že budem podnikať a budem úspešný.

Vyšlo mi, že musím byť minimálne riaditeľ. Vedel som, že to nebude ľahké, ale to som ani neočakával. Keď som si kládol otázky a námietky typu: „Ako spravím toto“, „Ako zvládnem tamto“, a „Čo budem robiť, keď sa niečo prihodí“, tak som cítil obrovskú istotu a sebavedomie. Vyplývalo to z toho, že som si povedal, že to zvládnem, pretože chcem byť úspešný. A presne tak to má byť. Všetky prekážky, ktoré sa vám postavia do cesty, musíte prekonať, aby ste sa mohli posunúť ďalej.

Dôvera v službu

Na podnikanie je potrebná vízia. Na vytvorenie vízie musíte niečomu veriť. Ja verím službe, ktorú poskytujeme. A prečo? Pretože prináša ľuďom úžitok, hodnotu. Pretože je to pre nich prínosné a dobré. A keď je to dobré, tak to má potenciál. To mi opäť dáva istotu a sebavedomie, a zároveň mi to pomáha prekonávať strach.  Pre úspech je však dôležité nielen to, akú službu poskytujeme, ale aj akým spôsobom. Čo prežíva klient, ktorý využíva našu službu? Aké pocity uňho prevládajú? Prejavuje spokojnosť, radosť, istotu, nadšenie...? Uvediem príklad. Telefón je pre mňa užitočná vec, ale ak bude pre mňa komplikovaný a nebudem mu rozumieť, bude ma znervózňovať a nebude sa mi páčiť, tak ho nebudem chcieť. A to bez ohľadu na úžitok.

Ďalším dôležitým faktorom je kvalita. Čo nie je kvalitné, to nemôže byť dlhodobo úspešné. Kvalitu pritom vnímam ako prevzatie zodpovednosti za úžitok a pocity klienta, a to v dlhodobom horizonte. Vyžaduje to špičkovú prípravu a poskytnutie skvelej služby na začiatku a rovnako tak následný prvotriedny servis a starostlivosť. Posledným aspektom je systém. Ak má byť podnikanie úspešné, tak nemôže byť realizované v malom. Práve fungujúci systém je to, čo umožňuje rast a expanziu.

Všetko to, čo som spomenul, sa nachádza v spoločnosti PARTNERS GROUP SK. Naša služba má pre klienta obrovskú hodnotu a prináša mu obrovský úžitok. Klient, s našou pomocou, bohatne. Jeho emócie a prežívanie služby máme pod kontrolou prostredníctvom našich pobočiek a profesionálnej komunikácie. Klientovi poskytujeme maximálny komfort, na jednom mieste nájde celý finančný trh a všetko má vopred pripravené ešte pred samotným stretnutím. Navyše, finanční odborníci sú mu k dispozícii v príjemnom a profesionálnom prostredí. O kvalite ani nemusím hovoriť, pretože je to náš ústredný princíp. No a v poslednom období sme významne rozvinuli náš systém. Naše koncepty, manuály, kompetenčný model, akcelerátory a vzdelávanie.

Podnikanie pre mňa znamená napĺňanie vízie. Keď napĺňam svoju, tak zároveň napĺňam aj tú firemnú – poskytovať profesionálnu finančnú službu naviazanú na pobočku. A vďaka tomu byť trhovou jednotkou.