Vzdelávacie aktivity v roku 2013
16.04.2014Nosným projektom v oblasti vzdelávania a rozvoja spolupracovníkov v spoločnosti Partners Group SK v roku 2013 boli manažérske certifikácie. Medzi hlavné ciele manažérskych certifikácií patrí zvýšenie kvality zapracovania nových spolupracovníkov a tým zabezpečenie ich dlhodobého úspešného fungovania v spoločnosti. O nich a ďalších projektoch vzdelávania hovorí Jozef Bartánus, riaditeľ pre vzdelávanie.
Nosným projektom v oblasti vzdelávania a rozvoja spolupracovníkov v spoločnosti Partners Group SK v roku 2013 boli manažérske certifikácie. Medzi hlavné ciele manažérskych certifikácií patrí zvýšenie kvality zapracovania nových spolupracovníkov a tým zabezpečenie ich dlhodobého úspešného fungovania v spoločnosti. O nich a ďalších projektoch vzdelávania hovorí Jozef Bartánus, riaditeľ pre vzdelávanie.
Manažérska certifikácia
Ďalším cieľom je poskytnutie spätnej väzby pre riaditeľov na úroveň vzdelávania v rámci prípravy manažérov, resp. posilnenie kompetencie manažéra. V neposlednom rade patrí medzi ciele tejto aktivity dostať pod kontrolu kvalitu náboru nových spolupracovníkov.
Celkovo sa na manažérskej certifikácii za celý čas trvania projektu do 31. 12. 2013 zúčastnilo 160 manažérov. Manažéri mali možnosť skonfrontovať systém svojej riadiacej práce so žiadaným modelom a taktiež mali možnosť komunikovať svoje výsledky s výsledkami činnosti svojich kolegov – manažérov. Certifikácia zároveň vytvorila platformu na vzájomné inšpirovanie sa výsledkami práce a motivačnú atmosféru na skvalitňovanie dosahovaných výkonov. Tí manažéri, ktorí na certifikácii uspeli, mali možnosť odovzdať cenné rady a pripomienky svojim kolegom.
Veľmi dôležitou súčasťou certifikácie sa javí poskytovanie spätnej väzby všetkým riadiacim pracovníkom. Okrem ocenenia kvality práce a dosiahnutých výsledkov zároveň upozorňuje na vyskytujúce sa nedostatky v ich činnosti.
V každom prípade je dôležité zdôrazniť, že úlohou manažérskej certifikácie je v prvom rade zvýšiť kvalitu a dostupnosť poskytovanej služby prostredníctvom zefektívnenia procesov riadenia a tým naplniť ciele spoločnosti poskytovať finančné služby inak.
Kurz Finančná sloboda
Medzi vzdelávacie aktivity, ktoré spoločnosť Partners Group SK ponúka svojim spolupracovníkom, patrí kurz Finančná sloboda. Okrem získania skúseností je v prvom rade cieľom kurzu dosiahnutie finančnej nezávislosti pre klienta v priebehu 30 rokov. Okrem uvedeného cieľa je potrebné splniť aj ďalšie čiastkové stanovené ciele v určenom časovom horizonte, napr. zabezpečiť bývanie alebo dovolenku pre rodinu, o ktorej peniaze sa finančný poradca stará. Ďalej spolupracovník získa odpovede na otázky pri zostavovaní finančných plánov, nadhľad a potrebné sebavedomie pre vlastnú činnosť.
V priebehu roka 2013 naša spoločnosť zrealizovala celkom 16 kurzov Finančná sloboda pre spolupracovníkov. Na tejto aktivite sa zúčastnilo celkom 148 spolupracovníkov.
Dňa 1. januára 2014 nadobudla v spoločnosti Partners Group SK účinnosť smernica 2014/1 „Pravidlá objednávania a organizácie kurzu Finančná sloboda“. Oproti stavu do konca roka 2013 sú v nej uvedené viaceré dôležité zmeny a nové pravidlá. Medzi najdôležitejšie patrí, že kurz Finančná sloboda sa stal povinnou súčasťou vzdelávania spolupracovníkov. Zároveň je dôležité upozorniť na skutočnosť, že jeho úspešné absolvovanie sa stalo podmienkou pre povýšenie spolupracovníka z pozície Consultant na pozíciu Senior Consultant. Poslednou dôležitou zmenou, na ktorú si vás dovoľujeme upozorniť, je zníženie ceny za kurz. Od tohto roku je účastnícky poplatok za kurz Finančná sloboda 50 eur s DPH. Z pohľadu organizácie kurzu zostávajú v platnosti rovnaké pravidlá ako v predchádzajúcom období. Manažéri majú možnosť zorganizovať kurz pre svojich spolupracovníkov (v počte 9 – 12 účastníkov) na mieste, ktoré si dohodnú so školiteľom, alebo v prípade ak nemajú k dispozícii stanovený počet spolupracovníkov, môžu ich prihlásiť prostredníctvom Event Plannera na otvorený termín realizácie kurzu Finančná sloboda, ktorý sa uskutoční spravidla raz za mesiac.
Finančná gramotnosť pre seniorov na Žilinskej univerzite
V akademickom roku 2013/2014 naša spoločnosť v spolupráci s Nadáciou Partners realizuje prednášky v rámci nového vzdelávacieho modulu, ktorý pre svojich študentov pripravila Univerzita tretieho veku Žilinskej univerzity v Žiline.
Neschopnosť robiť kvalifikované finančné rozhodnutia veľmi negatívne zasahuje do života ľudí. Projekt „Deň finančnej gramotnosti“ je dlhodobý vzdelávací projekt, ktorého cieľom je poukázať na tento fakt a zároveň poskytnúť vzdelávacie aktivity na zvyšovanie finančnej gramotnosti na Slovensku.
Cieľom tejto aktivity je seniorom zaujímavou formou priblížiť nasledujúce témy:
· ako byť finančne zodpovedný,
· ako plánovať rodinný rozpočet, hospodáriť s peniazmi a spravovať osobné financie,
· čo je to dobrý a čo zlý úver,
· ako sa naučiť sporiť,
· ako sa dobre poistiť,
· ako investovať peniaze,
· ako zabezpečiť dostatok financií na dôchodok,
· získanie informácií o ochrane spotrebiteľa.
Pridanou hodnotou vzdelávacích aktivít je aj skutočnosť, že seniori môžu ďalej šíriť získané informácie v rámci svojich rodín, priateľov a vo svojej komunite, čím sa prínos projektu stane užitočným aj pre širšiu verejnosť.
Dôkazom toho, že uvedená vzdelávacia aktivita je veľmi populárna medzi študentmi – seniormi, je aj vysoký počet frekventantov. V akademickom roku 2013/2014 navštevuje prednášky na tému Finančná gramotnosť celkom 21 študentov. Očakávame teda, že aj v nasledujúcom akademickom roku bude o prednášky na tému finančná gramotnosť vysoký záujem zo strany poslucháčov Univerzity tretieho veku.
Školenie asistentov
V priebehu roka 2013 oddelenie vzdelávania spoločnosti Partners Group SK realizovalo ďalší nový projekt, ktorý bol zameraný na vzdelávanie asistentov manažérov. V rámci tohto projektu bol asistentom poskytnutý súbor informácií, ktoré sú nevyhnutné na každodennú prácu a komunikáciu s pracovníkmi Home Office. Ide o činnosti týkajúce sa administrácie dokladov, napĺňania databáz, komunikácie s klientmi a taktiež s činnosťami v rámci jednotlivých štruktúr.
Celkovo bolo v roku 2013 zrealizovaných 5 školení asistentov, na ktorých sa zúčastnilo 47 asistentov. Aj v priebehu roka 2014 plánuje oddelenie vzdelávania pokračovať v realizácii tohto typu vzdelávacích aktivít.
Manuály
Na základe výstupov z manažérskych certifikácií bol vytvorený materiál: „ Manuál k prezentátoru a k materiálu Analýza osobných financií“. Tento manuál vznikol na základe skúseností 160 manažérov – účastníkov manažérskych certifikácií v oblasti práce s klientom. Obsahuje návody a v praxi overené postupy pri práci s klientom.
Zároveň boli prepracované e-learningové kurzy „Prezentátor“ a „Analýza osobných financií“ tak, aby boli kompatibilné s novým obchodným manuálom.
Evidencia vzdelávacích aktivít
V roku 2013 oddelenie vzdelávania Home Office pripravilo novú smernicu 1/2013 týkajúcu sa evidencie vzdelávacích aktivít spoločnosti Partners Group SK v informačnom systéme. Cieľom evidencie je podpora pre riaditeľov a manažérov pri riadení vzdelávacích aktivít svojich spolupracovníkov, získanie prehľadu o realizácii a priebehu vzdelávania v štruktúrach, ďalej prístup k aktuálnemu podnikateľskému výkonnostnému vzorcu. Za evidenciu zodpovedajú manažéri a riaditelia od pozície M3 a vykonávajú ju asistenti manažérov a riaditeľov od pozície M3.
Od 01. 04. 2013 jednotliví asistenti evidujú aktivity, ktoré sa uskutočnia v štruktúrach na vzdelávacom portáli spoločnosti.
Management Development Center (MDC)
V roku 2013 sa uskutočnili dva cykly v rámci manažérskeho vzdelávania MDC. V minulom roku účastníci tohto vzdelávania absolvovali postupne kurzy: Manažérska abeceda, Individuálne rozhovory a Aplikačný seminár. V roku 2014 bude obsah manažérskeho vzdelávania rozšírený o témy, ktoré vyplynuli z manažérskych certifikácií. Súčasťou MDC sa v roku 2014 stanú témy ako napríklad:
- vedenie pohovorov
- šanónový rozhovor
- príprava pamäťovej mapy a práca s databázou
- vytváranie výkonnostných vzorcov a práca s nimi...
Director Development Center (DDC)
V priebehu roka 2013 pripravila naša spoločnosť pre riadiacich spolupracovníkov vzdelávaciu aktivitu Sedem návykov vysoko efektívnych ľudí. Medzi hlavné ciele tohto rozvojového programu patrí zvýšenie efektivity práce (efektívna komunikácia, time management), zlepšenie tímovej spolupráce (úspešná komunikácia s ľuďmi, firemná kultúra), schopnosť riešiť konflikty (asertivita, riadenie konfliktov, stress management), upevnenie vzťahov naprieč organizačnou štruktúrou a zoznámenie sa s nástrojmi vedenia a motivácie spolupracovníkov a partnerov. V priebehu jednotlivých aktivít si účastníci osvojujú dôležité kompetencie, medzi ktoré patria prevzatie zodpovednosti, vedieť si stanoviť ciele a viesť sám seba a účinne riadiť samého seba.
Na program Sedem návykov vysoko efektívnych ľudí bude v roku 2014 nadväzovať vzdelávacia aktivita Leadership, ktorej cieľom je prevzatie zodpovednosti za výsledky svojej práce, osvojenie si pravidiel na výchovu nových lídrov a praktická okamžitá aplikácia (tvorba osobného akčného plánu k zadaniu, ktoré si každý účastník sám zvolí – projekt, úloha, zmena atď).
Obidve vzdelávacie aktivity spoločnosť Partners Group SK realizuje v spolupráci s renomovanou vzdelávacou spoločnosťou Franklin Covey. V roku 2013 sa na aktivitách programu Sedem návykov vysoko efektívnych ľudí zúčastnilo 13 riadiacich spolupracovníkov našej spoločnosti.