Welcome semináre
31.05.2016Predstavenie finančných služieb INAK formou Welcome seminárov vedených Jánom Müllerom je jedným z najúspešnejších systémových prvkov spoločnosti PARTNERS GROUP SK. Príležitosti zorganizovať Welcome seminár vo svojom regióne sa chopili aj Lukáš Nemergut, Executive Manager a Michal Kozák, Executive Manager. V oboch prípadoch boli semináre mimoriadne úspešné.
Predstavenie finančných služieb INAK formou Welcome seminárov vedených Jánom Müllerom je jedným z najúspešnejších systémových prvkov spoločnosti PARTNERS GROUP SK. Príležitosti zorganizovať Welcome seminár vo svojom regióne sa chopili aj Lukáš Nemergut, Executive Manager a Michal Kozák, Executive Manager. V oboch prípadoch boli semináre mimoriadne úspešné.
Lukáš Nemergut (Stará Ľubovňa)
Systém Welcome seminárov v rámci spoločnosti PARTNERS GROUP SK vnímam ako nový impulz v zmene verejnej mienky o potenciáli profesionálnej finančnej služby a jej využívaní. Cieľom je identifikovať medzi poslucháčmi nových potenciálnych lídrov, ktorí posunú spoločnosť opäť ďalej k významnému rastu. Už len ochota Partnera spoločnosti Jána Müllera viesť celý rok tento typ vzdelávania naprieč celým Slovenskom v nás vzbudzovala veľké odhodlanie využiť túto príležitosť.
Prvotné semináre v Košiciach akcelerovali nábor v štruktúre, rekordom bolo 28 účastníkov. Pritom vždy platilo, že deň pred seminárom nám potvrdilo účasť o 30 % viac ľudí, ako sa napokon zúčastnilo. Výstupy som často komunikoval s Jánom Müllerom. Rozprávali sme sa o výnimočnom nasadení Executive Managera Michala Mišíka, ktorý bol schopný zabezpečiť spolu so štruktúrou cez 60 účastníkov, čo bolo pre mňa neuveriteľné. Až som dostal otázku spolu s odpoveďou: „Lukáš, viete, prečo sa vám to zdá neuveriteľné? Lebo ste to ešte nespravili, spravte to a uveríte tomu.“
Ak dostanem výzvu, získam množstvo odhodlania nielen ju splniť, ale aj prekonať všetky očakávania. K tomu sa snažím neustále viesť aj svojich spolupracovníkov. Nech si nikdy nevyčítajú, že niečo nevyšlo, pokiaľ pre to urobili maximum. V duchu som si prial, aby sa raz takýto seminár mohol organizovať v meste, kde máme domovské zázemie s tímom, čiže v Starej Ľubovni. Od svojho prvého vzdelávania som sa naučil, že si mám dávať pozor na to, čo si prajem, lebo sa to veľmi ľahko môže stať. A tento princíp opäť zafungoval. Na riaditeľskej rade v Bratislave sme spoločne s J. Müllerom dohodli termín 23. 1. 2016. Cestou z Bratislavy ma naplnil pocit zodpovednosti a veľkého rešpektu pred touto udalosťou. Naplniť Dom kultúry v Starej Ľubovni, kde je kapacita približne 240 miest, sa javilo ako šialenstvo. Nemohli sme sa spoliehať na to, že to za nás zariadia iné štruktúry. To by bolo nezodpovedné.
Už počas decembra sme začali plánovať postup. Na databázovom dni na konci decembra sme si spoločne stanovili výzvu zabezpečiť 100 účastníkov. Základom bolo, aby tomu spolupracovníci dokázali uveriť, a tak sme si stanovili počty za jednotlivé malé tímy. Spoločne sme pripravili potenciál z vlastných databáz a odporúčaní. 21 spolupracovníkom sa podarilo dať dokopy 559 mien, ktorým sme chceli o tejto príležitosti dať vedieť. Štatisticky potvrdí účasť jeden zo štyroch oslovených, a tak sme sa na riaditeľskej Call party pustili do naplánovania stretnutí (na prvý týždeň sme dohodli viac ako 170 stretnutí). Postupne nám začali pribúdať potenciálni účastníci, až sme skončili na čísle 141 potvrdených účastníkov deň pred seminárom, čo v tíme vyvolalo nadšenie, že 100 ich určite príde. Napokon ich prišlo 102. Celková účasť za spoločnosť bola 210 ľudí, čo je významný úspech.
Hneď po seminári sme prioritne vybrali 35 ľudí, ktorých si vieme predstaviť ihneď do spolupráce, z nich 19 prišlo na Basic a vyššie formy vzdelávania a desiati sa ďalej pripravujú na certifikáciu. Zároveň sme získali 170 ďalších odporúčaní na spoluprácu, kde už aktuálne prebiehajú pohovory (ďalších 9 ľudí sa zúčastnilo Basicu). Z ďalších stretnutí vzišli klienti s celkovým objemom obchodu vo výške cca 2 500 BJ v mesiaci február a 90 nových odporúčaní. Menovite najlepšie výsledky dosiahli Michal Zima s tímom 27 účastníkov, Lukáš Nemergut (17), Zuzana Pištejová (13) a Lukáš Sekerák (13).
Najdôležitejšie pritom je, že si môžeme vyberať z kvantity kvalitu a výsledky sa zákonite prejavia v ďalších mesiacoch. Už dlho sme ako štruktúra neboli v takom náborovom nasadení ako práve teraz.
Michal Kozák (Spišská Nová Ves)
Podnikateľ svoj biznis akceleruje na príležitostiach a Welcome seminár je v prvom rade o využití príležitosti. Z tohto dôvodu je to pre nás v štruktúre zásadná téma a tak sa k nej aj staviame. Som presvedčený, že práve takí významní školitelia ako Ján Müller a Marcel Kohút sú nielen motivačným faktorom pre potenciálnych spolupracovníkov, ale hlavne pre nás, spolupracovníkov PARTNERS GROUP SK. V tíme to vnímame ako férovú možnosť ukázať, že s nami firma môže rátať. Ako v športe, tak aj u nás platí, že po zápase je vždy pred zápasom, a to znamená, že po úspešnom Welcome seminári v decembri minulého roku sme okamžite začali s prípravou ďalšieho. Vtedy sa nám podarilo zabezpečiť viac ako 60 účastníkov, a čomu som veľmi rád, na marcovom termíne bol počet účastníkov viac ako 80.
Krásnym príkladom je začínajúca spolupracovníčka Sofia Stanislavova, ktorá v decembri absolvovala Welcome seminár, rozhodla sa pre spoluprácu a v marci už mala 24 potenciálnych spolupracovníkov so sebou. Dosiahnutie takéhoto počtu stojí na pravidelnej komunikácii náboru, s využitím cielených Call party. Tomu, samozrejme, predchádza príprava Call listov. Tú sme spustili na týždennej báze, kde veľmi podrobne rozoberáme, s kým rátame na Welcome seminár a kto by nám mohol pomôcť s odporúčaniami. Posledný Welcome seminár považujem za výnimočný aj v tom, že z celkového počtu nových ľudí až 30 z nich absolvovalo pohovor s manažérom pred samotným seminárom. To významným spôsobom zvyšuje šance, aby sa účastník rozhodol pre našu spoluprácu. Ďalej sme Welcome seminár využili aj pre juniorov a nováčikov, ktorí prechádzajú zapracovaním. Je to pre nich dôležité a prínosné z hľadiska utvrdenia postoja k dopytu po našej službe a spolupráci s našou spoločnosťou.
Z môjho pohľadu je však Welcome seminár funkčný a môže priniesť výsledky v podobe rastu spolupracovníkov a nových vedúcich len za podmienky, že v štruktúre bežia Basic, Post info a Trainee akadémie. Keď Partneri našej spoločnosti urobia maximum pri vedení Welcome seminára, účastníci sú nadšení a otvorení bližšej komunikácii, zákonite musia nasledovať ďalšie formy vzdelávania. Ak sa tak nedeje, dochádza k plytvaniu síl, času, ale hlavne ľudského potenciálu. Aby sme tomu zabránili a naopak plnohodnotne využili pozitívny efekt Welcome seminárov, okamžite nastavíme termíny Basicov, pričom každý pozvaný ich má komunikované. Ja ako manažér osobne volám každému účastníkovi a pozývam ho na vzdelávanie. Po zavedení tohto kroku sa nám podarilo naplniť každý nasledujúci Basic.
Za posledné tri mesiace nám Welcome semináre priniesli nasledujúce výsledky: Aktuálne máme v príprave na centrálnu certifikáciu 6 ľudí, pričom každý z nich absolvoval Welcome seminár, či už ako úvodné vzdelávanie, alebo ako vzdelávanie medzi Basicmi. Na najbližší Basic máme potvrdených 12 ľudí, ktorí boli účastníkmi Welcome seminárov. Aj tu sa potvrdzuje, že z každých desiatich účastníkov Basic alebo Welcome seminárov môžeme privítať u nás v tíme nového spolupracovníka. Zvyšní účastníci sa stávajú klientmi, alebo nás odporúčajú ďalej. Keď spomínam odporúčania, tak je dôležité doplniť, že pokiaľ som schopný sa pri konfirmačnom servise s klientom dohodnúť na 6 až 10 náborových odporúčaniach, tak po absolvovaní Welcome seminára je počet násobne vyšší. Stretnutie však musí prebehnúť do 3 dní a pri pýtaní si odporúčaní treba byť dôsledný.